ebook Sigmund Freud

زیگموند فروید پزشک و روانشناس سوئیسی آلمانی و پدر علم روانشناسی است. به حق که فروید پدر علم روانشناسی است. آثار و اندیشه فروید بود که باعث شکوفایی فلسفی و فکری غرب شد. نظریه آزادی جنسی که اکثریت از آن برداشت منفی دارند هنوز هم مورد بحث و بررسی محافل روانشناسی و جامعه شناسی قرار دارد. حوزه نظریات فروید از روانشناسی،فلسفه،سیاست، تا جامعه شناسی و تعلیم و تربیت را در بر دارد. رشته ها و مراکز درمانی بزرگی در سراسر جهان بر اساس اندیشه های فروید شکل گرفت. فروید نوعی جنجال فکری برای اندیشه و تفکرات فلسفی-روانشناسی غرب ایجاد کرد. نظریه جنسی فروید اگر چه با زمانه او چندان مطابق نبود اما همین نظریه امروزه مورد توجه و علاقه روانشناسان وجامعه شناسان قرار دارد. شاید فروید اولین کسی بود که پرده از سطح ناخودآگاه انسان برداشت. سطح ناخودآگاه یا بخش ناهوشیار مغر که هسته ی اصلی پژوهش های فروید است. تا قبل ازنظریه فروید کسی از ناخودآگای انسان حرف نمی زد. جایی که تمامی تفکرات،برنامه ها و نقش های فکری بشر در آنجا شکوفا می گردد. ناخودآگای یک کودک یا یک نوجوان ممکن است شامل عقده های جنسی، رویاها و … باشد که به علت نبود زمینه اجتماعی برای شکوفایی انسان به بخش ناخوداگاه فرستاد می شود. و ممکن است در آینده تبدیل به صورت عشق،فعالیت اجتماعی،رفتارهای ناهنجار بروز کند.

تا قبل از فروید روانشناسی در زندگی بشر نقشی نداشت. فروید بود که پرده از روان انسان برداشت و رشته روانشناسی و روان درمانی را به جهان ارائه کرد. زیگموند فروید با ارائه نظریات خود باعث توجه به درون انسان شد. و پس از او بشر توانست پاره ای از مشکلات درونی خود را حل کند. بدون شک روانشناسی مدیون زیگموند فروید است. کتاب لحظه های با فروید به بررسی زندگی ونظریات فروید می پردازد. البته منتقدان فروید نظریات وی را حاصل زندگی شخصی اش می داند. بله تا حدود می توان اندیشه های فروید را زائیده تجربیات شخصی وی در دوران کودکی و نوجوانی دانست. البته فروید نظریات منتقدانش را رد نکرد. بلکه در یک از نظریات خود جواب آنها را داده بود. که گفته بود عقده های روانی در دوره کودکی و نوجوانی در آینده به صورت رفتار هنجار و اجتماعی و یا به صورت مشکلات روانی و ناهنجاری بروز دهند.

هر چند نسبت به فروید انتقاد داشته باشیم اما به هیچ وجه نمی توان تاثیر نظریات واندیشه های او بر زندگی بشر نوین را نادیده گرفت.  امیدواریم که این کتاب مورد رضایت شما قرار بگیرد.

دانلود با لینک مستقیم حجم:7mb

پسورد فایل ها: www.asdownload.net

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرتبط
مرتبط
پیمایش به بالا
ای اس دانلود در شبکه های اجتماعی