آموزش سئووب

آموزش سئو از زبان مدیر ای اس دانلود

اولین شرط پیشرفت و افزایش بازدید یک سایت سئو بودن آن است. بنده با تجربیاتی که در این چند سال اخیر به دست آورده ام سئو را از دیدگاه خودم آموزش میدم. بدون شک اگر شما این اصول را رعایت کنید. موفق می شوید. سئو چیزی نیست که بتوان با کار برنامه نویسی و یا گول زدن گوگل و موتور های جست جوگر و خرید بازدیدکننده آن را بدست آورد. بلکه یک سری اصول هستند که مدیران سایت ها باید  رعایت کنند تا وب سایتی پربازدید داشته باشند.

سایت های که با خرید بازدید کننده و پاپ آپ در کوتاه مدت رنک الکسای بالایی کسب میکنند..در بلن مدت دوام چندانی ندارند زیرا این سایت ها ورودی گوگل ندارند.. و فقط با خرید بازدیدکننده از دیگر سایت ها به این جا رسیدند.. ماندن آنها نیازمند خرید بازدید کننده است.

اصول سئو از دیدگاه مدیر سایت ای اس دانلود

1. روزانه حداقل 4 پست جدید و مفید و غیر تکراری بزارید.مطالبی بزارید که به کلمات کلیدی سایت شما ربط دارد. به فرض مثال اولین کلمه کلیدی و پربازدید سایت شما “دانلود فیلم آموزش فتوشاپ” است. شما باید مطالب نزدیک به این عنوان بزارید مثل ” دانلود فتوشاپ” دانلود فیلم آموزش روتوش عکس” دانلود فیلم آموزشی ” دانلود فیلم ” استایل فتوشاپ, دانلود براش فتوشاپ” دانلود فیلم…” چنین کلماتی باید در پست های شما مشاهده شود..و در برچسب ها نیز تکرار کنید.

پس حتی اگر روزی یک پست هم بذارید بهتر است تا اینکه چند روز پست نذارید بعدش یک روز 8 تا پست بزارید… مطالب سایت باید هر روز در یک ساعت مشخص انتشار بشوند.. مثلا هر روز سایت 9 صبح تا 9.30 ..

سایت هایی که زمان بندی خاصی برای مطلب گذاشتن ندارند. باعث سردرگمی ربات گوگل می شوند.

گوگل سایت ها را بر حسب تعداد پست هم رتبه بندی می کند. سایت های که به طور مداوم روزانه بیش از 10 پست مفید و جدید می گذارند بیشتر مورد توجه گوگل قرار می گیرند.. و آنها را در رتبه اول جست جوی خود قرار می دهد.

بر حسب علاقه و نیاز بازدیدکننده گان مطلب بزارید.. نه برای کسب بازدید و گول زدن موتورهای جست جوگر..

2. در نظر گرفتن کار رقیبان سایت: به فرض مثال اگر وب سایت شما در زمینه دانلود هست. باید مطالبی بذارید که دیگر سایت های دانلود ندارند.تا دلتان بخواهد مطلب, نرم افزار جدید در سایت های خارجی موجود است…بعضی مواقع مشاهده می کنید که یک نرم افزار یا مطلب می خواهید در سایت قرار دهید اما با جست جوی این نرم افزار یا مطلب در گوگل می بینید که بیش از 10 سایت رقیب این مطلب را گذاشته اند.. پس اگر شما این مطلب را بزارید کارتان بی فاید است..چون این مطلب در سایت ها رقیت موجود است. و شما تا بخواهید این مطلب در گوگل ایندکس شود و به صفحه دوم یا سوم گول بیاید. حدود 2 ماه طول می کشد. البته برای سایت ها پربازدید کمتر از یک هفته..و بازدیدکننده با شناختی که از  اولین سایت ارائه مطلب دارد دیگر سراغ سایت شما نمی آید..مگر اینکه کار شما بهتر و با عنوانی دیگر ذکر شود…

اما اگر مطلب شما تکراری نباشد و مطلب جدید باشد کمتر از یک ماه به صفحه اول گوگل می آید.

و یک سری مطالب مفید و ضروری که همه سایت ها دارند سایت شما هم باید داشته باشد. مثل مرورگر ها, آنتی ویروس ها و….

3. مطالبتان به روز باشند.  یه سری به گوگل بزنید ببینید که در رابطه با زمینه کاری سایت شما چه مطالب این روزها در گوگل بیشتر جست می شود. شما هم در همین زمینه مطلب بزارید

برای مثال شما در گوگل عبارت ” دانلود درایور..”رو تایپ می کنید می بینید که بر حسب میزان جست جو کلمات بعدی اتوماتیک کامل می شود. مثلا مشاهده می کنید که “دانلود درایور پرینتر” بعد از اینکه کلمه پرینتر اضافه شد با زدن یک فاصله می بینید که کلمه بعدی نیز اضافه می شود

مثلا ” دانلود درایور پرینتر hp” خوب اگر باز هم بخواهید خیلی اختصاصی تر برای شما بیشتر جست جو را نشان می دهد مثلا “دانلود درایور پرینتر hp 1320”

خوب شما اگه باهوش باشید باید سریع درایور پرینتر ذکر شده را پیدا کرده و در سایت قرار دهید و با همین عنوان “دانلود درایور پرینتر hp 1320” بر روی سایت منتشر کنید.

اما اگر مشاهده کرده اید که بیش از 6 الی 10 سایت چنین مطلبی رو گذاشتن پس بهتر است که وقت و فضای سایت را به این موضوع اختصاص ندهید.

4. از کپی کردن خود داری کنید..اولا گوگل شما را شناسایی می کنند. دوما کپی کردن باعث تنبلی شما می شود و شما به این کار عادت کرده در نهایت خلاقیت و انگیز شما برای گذاشتن مطلب متفاوت و خاص از بین می رود. مطالب از سایت های خارجی بگیرید و اگر ترجمه بلد نیستید از مترجم گوگل استفاده کنید.

5. قالب سایت خیلی مهم است. 10 درصد کار سئو قالب سایت است. قالب باید سبک, جذاب باشد و گرنه بازدید کننده زود از سایت خسته می شود و خارج می شود. باید دسترسی به مطالب و دسته بندی سایت برای بازدید کننده آسان باشد.. قالب باید سبک باشد زود لود شود. لینک های صفحه اول سایت شما باید کمتر از 100 تا باشد تا گوگل سریعتر سایت را جست جو و ایندکس کند.

سعی کنید زیر هر پست مطالب تصادفی و مرتبط با تصویر بندانگشتی قرار دهید.که دائما بازدید کننده از این پست به آن پست برود و بیش از چندین دقیقه و حتی یک ساعت در سایت شما بماند. افزونه های زیادی در این زمینه هست که روزهای آینده برای شما ارائه می شود.

از گذاشتن کد های اضافی در قالب سایت خود داری کنید. سعی کنید کدهایی که دیگر سایت ها تولید می کنند (مثلا کدهایی جاوا اسکریپت) داخل سایت نزاید.. چون باعث می شود که بک لینک از سایت شما به سایت منبع کد داده شود. و نمره مثبت این کار به سایت منبع می رسد.

از عوض کردن مداوم استایل و شکل قالب سایت خود داری کنید.. چون باعث سردرگمی گوگل می شود..

از گذاشتن بنرهای فروشگاهی زیاد خود داری کنید. چون اهمیت سایت شما را پایین می آورد..و هم نوعی لینک دادن به سایت ها دیگر محسوب می شود.

6. مقدار زمانی که بازدید کننده در سایت شما می ماند خیلی مهم است. بخصوص از نظر الکسا..سایت های که فیلم می گذارند به خاطر اینکه دانلود یک فیلم حتی ساعت ها طول می کشد. گوگل اهمیت بیشتری به آنها می دهد. سعی کنید سایت جذاب باشد که بازدیدکننده زمان بیشتری درون سایت بماند.

7.  چندین وبلاگ ایرانی و خارجی ایجاد کرده و مطالب سایت خود به همراه لینک ادامه مطلب را در این سایت ها قرار دهید تا از طریق این سایت بازدید برای سایت شما بیاید. سعی کنید هر کدام از وبلاگ ها به یکی از موضوعات سایت شما مرتبط باشد. مثلا یکی از وبلاگ نرم افزار, یکی دانلود فیلم, یکی آموزش فتوشاپ و…کد پاپ آپ سایت خود را در این وبلاگ ها نیز قرار دهید.

8. نوع پست گذاری خیلی مهم است. پست های شما باید عکس اختصاصی و جذاب داشته باشند. عکس تا 50 درصد در جذب بازدید کننده برای کلیک تاثیر دارد. عکس های سایت شما باید کمتر از 70 کیلوبایت باشد. از کپی کردن و گذاشتن عکس مشابه دیگر سایت های ایرانی خود داری کنید. هر مطلب باید کمتر از 2 خط توضیحات داشته باشد. و کلمات کلیدی سایت در مطلب آورده شود.

9. شبکه های اجتماعی : شبکه های اجتماعی بسیار مهم هستند. شاید بتوانند 20 درصد بازدید کنند سایت شما را تامین کنند. در تمامی شبکه های اجتماعی جهان مثل فیس بوک, تویتر, گوگل پلاس, لینکداین, و… با چندین اکانت عضو شوید و مطالب خود را در این شبکه ها منتشر کنید. افزونه انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی را پایین مطالب سایت خود قرار دهید. که بازدید کننده ها بتوانند مطالب شما را به اشتراک بذارند.. کد 1+ گوگل پلاس را نیز در سایت خود قرار دهید…ارسال اتوماتیک مطالب سایت بر روی صفحه فیس بوک را فعال کنید..آموزش آن طی چند روز آینده ارائه می شود.

10. قابلیت ثبت نام کاربران در خبرنامه سایت را نیز فعال کرد. و درون سایت قرار دهید. تا جدیدترین مطالب سایت شما به ایمیل و جی میل آنها ارسال شود.

11.سایت متنوع داشته باشید. محتوای آن شامل عکس،فیلم,نرم افزار, بازی, مقاله, سرگرمی, اخبار وکتاب, و…. باشد. به طوری که تمامی بتواند تمامی نیازهای کاربران را برآورده سازد.

12. آمار گیر سایت خود را چک کنید ببینید که روزانه بیشترین بازدید برای چه مطالبی می آید. پس هر روز در کنار دیگر مطالب سایت در رابطه با آن مطالب نیز پست بزارید… اگر در رابطه با کلمات کلیدی مطلب نزاید بازدید کننده آن مطلب کم می شود و گوگل آن را از صفحه اول خود خارج کرده و به صفحات بعدی می فرستند در نهایت بازدیدی برای شما نمی آید.

13. به سایت های دیگر سر بزنید و از طریق عضو شدن در انجمن ها, شبکه های اجتماعی, نظر دادن لینک سایت و مطالب سایت خود را در این سایت ها قرار دهید. تا از این طریق بازدیدکننده به سایت شما ارسال شود.

14. فیلم آموزشی بسازید و یا با میکس کردن, آدرس سایت خود را بر روی آن نوشته و سپس فیلم را درون سایت قرار داده و بر روی شبکه های اجتماعی و یوتیوب منتشر کنید.

15. اجازه دهید مطالب سایت شما کپی شود. چون اگر مطلب سایت شما به همراه لینک کپی شود باعث افزایش اعتبار سایت شما می شود. گوگل به محض مشاهد لینک ومطلب سایت شما در دیگر سایت ها, به سایت شما نمره مثبت می دهد. و نوعی بک لینک محسوب می شود.

بک لینک چیست: به لینک شما درسایت های دیگر بک لینک گفته می شود. ممکن از طریق ثبت لینک در قالب سایت ها, تبلیغا متنی, انجمن ها, شبکه های اجتماعی, نظر دادن, کپی شدن لینک مطالب شما در دیگر سایت و وبلاگ ها… بک لینک بدست بیاید.

16. به گوگل احترام بگذارید. تقریبا 90 درصد بازدید یک سایت از طریق موتور جست جوگر گوگل می آید..پس اگر می خواهید موفق شوید و ورودی گوگل داشته باشید به قوانین گوگل احترام گذاشت.

17. از گول زدن بازدید کننده خود داری کنید.. که آثار منفی فراوانی دارد…سایت های زیادی هستند که بدون اینکه مطلب یا موضوع مورد نظر بازدیدکننده را داشته باشند از طریق لینک ها و برچسب های دروغین بازدیدکننده را به سایت می کشاند..که این کار باعث می شود بازدیدکننده با شناسایی چنین سایت های هیچ گاه بر روی لینک آنها در گوگل کلیک نکند.

18. سایت خود را در گوگل وب مستر تولز ثبت کنید و لینک آن را داخل سایت قرار دهید. ..نقشه سایت خود را به آن شناسایی کرده و از قسمت  Crawl Errors خطاها شناسایی شده را پاک کرده ..

16. فراموش نکنید که نتیجه گرفتن از انجام چنین کارهایی نیاز به گذشت زمان دارد. شاید تا 3 ماه طول بکشد تا کار شما نتیجه دهد. پس صبور باشید و ناامید نشوید.

مطلب ادامه دارد…. با ما باشید..

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا