تکنولوژی و فناوری

استیون هاوکینگ: تا 100 سال آینده کامپیوترها بر انسان ها غلبه می کنند

اگر نگاهی به زندگی روزمره بندازیم. می بینم که واقعا ماشین و کامپیوتر بر انسان غلبه کردند. انسانی که روزی ماشین برای خدمت به خود ساخته بود. حالا انسان در خدمت ماشین قرار گرفته است. زندگی بشر بیش از حد ماشینی شده است. ماشین ها در کشورهای جهان سوم خلاقیت را از انسان می گیرند. خصوصا کشورهای که تکنولوژی ماشین و کامپیوتر را ندارند. حال اسیون هاوکینگ می گوید که در 100 سال آینده کامپیوتر بر انسان چیره می شود. به نظر می رسد که این اتفاق زودتر رخ دهد.

احتمالا تا به حال فیلم‌های سینمایی نظیر ترمیناتور را تماشا کرده‌اید که در این فیلم‌ها روبات‌ها سعی دارند بر انسان‌ها غلبه کرده و نسل آن‌ها را از بین ببرند. به عقیده‌ی استیون هاوکینگ، در طول ۱۰۰ سال آینده چنین اتفاقی خواهد افتاد و کامپیوترها بر انسان‌ها غلبه می‌کنند.

استیون هاوکینگ پیش بینی کرده که روبات‌ها و کامپیوترها بر انسان‌ها چیره می‌شوند و این اتفاق در ۱۰۰ سال آینده اتفاق خواهد افتاد. هاوکینگ با حضور در کنفرانس Zeitgeist 2015 که در شهر لندن برگزار شد، گفت:

کامپیوترها با دارا بودن هوش مصنوعی بر انسان‌ها غلبه می‌کنند. زمانی که این اتفاق افتاد، باید اطمینان حاصل کنیم که این کامپیوترها اهداف مشابه اهداف ما (انسان‌ها) را دارند.

در حقیقت این اولین باری نیست که هاوکینگ چنین پیش بینی‌هایی را برای آینده دارد. سال گذشته نیز گفته بود که هوش مصنوعی رقیب سرسخت انسان خواهد بود؛ البته هاوکینگ در این زمینه تنها نبود و افراد سرشناس تکنولوژی همانند ایلان ماسک نیز احساس می‌کند عاقبت انسان‌ها، همانند فیلم ترمیناتور خواهد بود. پیش از این ایلان ماسک ۱۰ میلیون دلار در زمینه‌ی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده بود تا تکنولوژی‌های پیشرفته برای انسان‌ها مفید واقع شود. بیل گیتس نیز جزو افرادی است که با هاوکینگ هم‌عقیده بوده و اعلام کرده بود که آنگاه که هوش مصنوعی به اندازه‌ی انسان قدرتمند شد، باید نگران آینده و شرایط آن شد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا