تکنولوژی و فناوری

اسفریکام۲، دوربین ۳۶۰ درجه‌ای برای ویدئوهای واقعیت مجازی

با هر گزارش خبری در ارتباط با واقعیت مجازی، به نظر می‌رسد که ما به گام به گام به دنیای علمی تخیلی ارنست کلاین نزدیک‌تر می‌شویم. دوربین ۳۶۰ درجه‌ای اسفریکام۲ (Sphericamاست که در سایت کیک‌استار(Kickstarter)  قرار داده شده است و حمایت ۱۳۰ حامی سخاوتمند را جلب کرده و با پشتوانه مالی ۱۵۰ هزار دلار به هدف خود در دنیای صوت و تصویر واقعیت مجازی نایل شد. 

اسفریکام۲ اولین دوربین ۳۶۰ درجه‌ای دارای لنز ۴K با ۶۰fps است که برای “Oculus Rift” طراحی شده و با زاویه دید کروی ارائه می‌شود. این دوربین جدید برای عکاسان سینما ابزار بسیار مناسبی است تا بتوانند نقطه شروع مناسبی را پیدا کنند. ویدئوهای ضبط شده توسط این دوربین می‌توانند در هدست‌های واقعیت مجازی مانند  “Oculus Rift”، سامسونگ “Gear VR” یا “Google Cardboard” نمایش داده شوند. همچنین کاربران بدون هدست نیز می‌توانند از آن در تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند، و یا “PC” استفاده کنند.

دوربین کروی اسفریکام۲ با هدف ارائه یک راه حل به عکاسان طراحی شده است که به راحتی بتوانند با کیفیت بالا ویدئو ۳۶۰ درجه‌ای بگیرند. این دوربین با توجه به کارایی که دارد بسیار سبک و قابل حمل بوده و در حد یک توپ تنیس شش ضلعی است.

این دوربین نسل دوم از ” Spherical” است که برای اولین‌بار توسط کیکزاستار در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد و از موفقیت بالایی در بازار دوربین‌های فیلم‌برداری حرفه‌ای برخوردار بود.جفری مارتین، مخترع اسفریکام است که رکورد جهانی در «بزرگترین پانوراما عکس» را با یک عکس ۳۲۰ گیگاپیکسلی از لندن، به نام خود ثبت کرده است.

این دوربین از طریق وای‌فای (WiFi) به گوشی یا لپ‌تاپ کاربر وصل می‌شود و امکان کنترل فیلمبرداری از قبیل شروع / توقف ضبط، نظارت بر نمایش، انتقال، مشاهده، ویرایش و محتوا را به کاربر می‌دهد.قیمت دوربین اسفریکام۲ بسته به امکاناتی که دارد بین ۱۳۹۹ دلار تا ۱۰ هزار دلار متغیر است و به صورت سفارشی به فروش می‌رسد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا