تکنولوژی و فناوریشبکه های اجتماعی

انتقال پول از طریق اپلیکیشن فیس بوک مسنجر

مثل اینکه شرکت های بزرگ تکنولوژی و فناوری سیرشدنی نیستند. از گوشی موبایل گرفته تا بازار خودرو, قصد دارند همه عرصه های تولیدی و فناوری را چپاول کنند.

پس از آنکه اپل و سامسونگ از سیستم پرداخت خود رونمایی کردند، حال فیس‌بوک برای رقابت با سیستم پرداخت اپل و سامسونگ در نظر دارد از سیستم مشابه مالی خود رونمایی کند. با استفاده از اپلیکیشن فیس‌بوک مسنجر، در آینده‌ی نزدیک می‌توان در کشور آمریکا به رد و بدل کردن پول پرداخت.

فیس‌بوک در حال فعال کردن یک ویژگی در اپلیکیشن فیس‌بوک مسنجر است که با استفاده از آن کاربران قادر خواهند بود از طریق این شبکه‌ی اجتماعی به دوستان خود پول ارسال کنند.

این سرویس در ماه‌های آینده ارائه خواهد شد و کاربران آمریکایی در فاز اول قادر خواهند بود از این سرویس استفاده کنند. براساس اطلاعات منتشر شده، سرویس انتقال پول تنها از طریق اپلیکیشن‌های اندروید و iOS فیس‌بوک مسنجر و همچنین از طریق سرویس چت تحت وب این شبکه‌ی اجتماعی در دسترس خواهد بود.

کاربران باید برای استفاده از این سرویس اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را در فیس‌بوک وارد کنند. پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، کاربران می‌توانند با کلیک روی آیکون دلار در زمان چت با دوستان و وارد کردن مبلغ مورد نظر خود، میزان دلخواهی پول را به دوستان خود انتقال دهند.

فیس‌بوک با انتشار پستی در وبلاگ خود، علاوه بر اشاره به موازین امنیتی رعایت شده در این سرویس، به امکان وارد کردن کد پین و همچنین استفاده از سنسور اثر انگشت برای بالا بردن هر چه بیشتر امنیت نیز اشاره کرده است.

    ما از سیستم‌های امنی استفاده می‌کنیم که ارتباط بین کاربران و فیس‌بوک را در زمان وارد کردن اطلاعات مربوط به کارت اعتباری، کدگذاری می‌کند. در سیستم جدید، از لایه‌های امنیتی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متعددی استفاده می‌شود که با بالاترین استانداردهای امنیتی موجود مطابقت دارد.

اطلاعات مربوط به داده‌های مالی در بخش‌های جداگانه‌ای از شبکه‌ی فیس بوک محاظفت شده و همچنین میزان کنترل روی آن‌ها بیشتر است. تیمی از متخصصان امنیتی نیز همیشه در حال نظارت بر تبادلات مالی صورت گرفته هستند تا از پیش آمدن مشکلات جلوگیری کنند.

علاقه‌ی فیس‌بوک به سیستم‌های پرداخت و همچنین چت بر کسی پوشیده نیست. بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی جهان در ژانویه ۲۰۱۴، دیوید مارکوس از eBay را به خدمت گرفت و وی را به سمت مدیر شبکه‌ی محصولات ارتباطی فیس‌بوک گمارد.

مارکوس پس از انتقال به فیس‌بوک با انتشار پستی، دلیل مهاجرت به فیس‌بوک را نگرش جدید و جذاب به سیستم چت موبایل عنوان کرد و همچنین نقش مارک زاکربرگ را در این انتقال غیر قابل کتمان خواند. وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که احتمالا در شغل جدید دوباره اقدام به برپا ساختن یک سیستم جدید خواهد کرد.

زاکربرگ در پاسخ به استخدام مارکوس و انتساب وی، این چنین اظهار نظر کرده است:

    در گذر زمان، سرویس‌ چت با سرویس پرداخت هم‌پوشانی خواهد داشت. سرویس پرداخت به‌عنولن بخشی از سیستمی که موفق خواهد بود، این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با یکدیگر تعاملات تجاری برقرار کنند.

در نوامبر ۲۰۱۴ فیس‌بوک مسنجر بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه داشت که این موضوع به دلیل تصمیم فیس‌بوک به منظور جدا کردن اپلیکیشن مسنجر از اپلیکیشن فیس‌بوک بود. در واقع تصمیم جدا کردن این دو سرویس، منجر به رشد زیاد کاربران فیس‌بوک مسنجر شد. به‌نظر می‌رسد فیس‌بوک برنامه‌ای برای اضافه کردن پرداخت‌ به اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اَپ ندارد. براساس آخرین آمارها، تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی واتس‌اَپ بیش از ۷۰۰ میلیون نفر است.

سایر شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های پیام‌رسان نیز وارد حوزه‌ی پرداخت شده‌اند. برای مثال می‌توان به اسنپ‌چت اشاره کرد که در سال نوامبر ۲۰۱۴ سرویس اسنپ‌کش (Snapcash)  را با همکاری سرویس پرداخت موبایل Stripe راه‌اندازی کرد.

سرویس اسنپ‌کش نیز کارکردی مشابه آنچه که فیس‌بوک راه‌اندازی کرده دارد. وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری و استفاده از علامت دلار و وارد کردن میزان مبلغ مورد نظر شمای کلی استفاده از سرویس اسنپ‌کش است.

در کشور چین نیز سرویس چت WeChat این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در جریان تعطیلات سال نوی میلادی چینی در فوریه، کاربران این سرویس بیش از یک میلیارد پاکت قرمز رنگ که همان هدایای نقدی است، به یکدیگر ارسال کردند.

اپلیکیشن‌های کره‌ای Kakao و ژاپنی Line نیز سرویس‌های مشابهی را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند. همچنین Barclays را باید به‌عنوان اولین بانک بریتانیایی عنوان کرد که امکان انتقال پول از طریق شبکه‌ی اجتماعی توئیتر را از طریق اتصال به اپلیکیشن پرداخت موبایل Pingit فراهم کرده است.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا