دانستنی ها

اولین نمایشگر لمسی چه زمانی ساخته شد؟

امروزه 99 درصد گوشی های موبایل به نمایشگر لمسی مجهز هستند. وحتی به دیگر وسایل تکنولوژی مثل ساعت، لپ تاپ، تلویزیون، مانیتور و .. هم راه پیدا کرده است.

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که اولین نمایشگر لمسی جهان کی ساخته شده و کجا به کار رفت؟ به نظر شما کدام شرکت اولین گوشی لمسی جهان را ساخته است؟

شاید نمایشگرهای تاچ نوآوری نسبتا تازه ای به نظر بیایند اما نخسین نمونه از آنها در سال ۱۹۶۵ میلادی توسط مخترعی به نام E.A. Johnson معرفی شد و در ادامه آن فناوری به عنوان مبنای نمایشگرهای خازنی که امروزه در بسیاری از موبایل ها شاهد هستیم  به خدمت گرفته شد.

البته باید اشاره کنیم سال ها طول کشید تا این ایده به دست مشتریان برسد اما دستگاه های کنترلی مورد استفاده در اداره ترافیک هوایی بریتانیا به سرعت به آن مجهز شدند.

سی سال بعد IBM Simon محصول بلک بری تحت عنوان اولین موبایل مجهز به نمایشگر تاچ وارد بازار  شد و به تدریج آن فناوری پخته و پخته تر شد تا اینکه به شکل امروزی اش در اختیارمان قرار گرفت.

دانستنی های ما نسبت به همین یک قرن گذشته و تحولات آن هم بسیار اندک است. پس با مطالعه این سری مطالب اطلاعات خود را بالا ببرید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا