تکنولوژی و فناوریموبایل

ایسوس از تبلت هیبریدی Transformer Book رونمایی کرد؛ ۱۴ ساعت عمر باتری، USB نوع C و ویندوز 10

ایسوس امروز کنفرانس اختصاصی خود را در نمایشگاه Computex 2015 برگزار کرد و در آن از نسل جدید کامپیوتر هیبریدی ترنسفورمربوک رونمایی کرد. کامپیوتر هیبریدی جدید ایسوس از USB نوع C به همراه سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بهره می‌برد.

 ایسوس همه ساله در نمایشگاه کامپیوتکس از چندین مدل محصول متفاوت رونمایی می‌کند. امسال نیز این کمپانی علاوه بر ساعت هوشمند جدید زن‌واچ ۲ و تبلت عجیب و جالبِ زن‌پد از نسل جدید کامپیوتر هیبریدی Transformer Book رونمایی کرده است. کامپیوتر Transformer Book T100HA قرار است یک محصول دو کاره (تبلت / لپ‌تاپ) باشد که ابتدا با سیستم‌عامل ویندوز ۸ روانه‌ی بازار می‌شود اما پس از عرضه‌ی ویندوز ۱۰، سازگاری کامل با این سیستم‌عامل را نیز خواهد داشت. این کامپیوتر به درگاه USB نوع C مجهز شده که در آن کابل USB از هر دو طرف به راحتی وارد درگاه می‌شود.

این کامپیوتر تنها ۸.۴۵ میلی‌متر ضخامت و ۵۸۰ گرم وزن دارد. صفحه‌ نمایش آن ۱۰.۱ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل است و قیمت ۳۴۹ دلار برای آن در نظر گرفته شده است. رزولوشن پایین صفحه‌نمایش ممکن است باعث شود تا بسیاری از علاقمندان این محصول آن را از لیست خرید خود خط بزنند، اما قیمت مناسب به همراه وزن و ضخامت کم آن همچنان وسوسه‌انگیز است.

برخلاف مدل‌های گران قیمت ترنسفورمربوک، مدل T100HA بدنه‌ی پلاستیکی دارد و صفحه‌ کلید آن نیز از طراحی خوبی برخوردار است.

T100HA.0

ایسوس از پردازنده‌ی نسبتا ضعیفِ اتم سری Cherry Trail X5 در این محصول بهره برده که با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم تکمیل می‌شود. استفاده از پردازنده‌ی کم مصرفِ اتم باعث کاهش ضخامت دستگاه و افزایش طول عمر باتری شده است. طول عمر باتری این دستگاه ۱۴ ساعت اعلام شده است که برای یک تبلت هیبریدی عالی به نظر می‌رسد. این محصول قرار است در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی راهی بازار جهانی شود و یکی از اولین محصولات سازگار با ویندوز ۱۰ به همراه USB Type C به شمار می‌رود.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا