تکنولوژی و فناوریموبایل

با قابلیت های دوربین گوشی سامسونگ گالکسی S6 آشنا شوید.

یکی از قسمت های حساس گوشی گالکسی اس 6 که مانور زیادی بر روی آن داشته است. دوربین پیشرفته آن می باشد. دوربین گوشی SAMSUNG GALAXY S6 قابلیت های زیادی دارد . که دراین مقاله شما را با آن آشنا خواهیم کرد.

پس با ای اس دانلود همراه باشید.

 

maxresdefault

دوربین جلو

هر چقدر عکس‌های سلفی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند، نیاز به افزایش کیفیت تصاویر دوربین جلوی گوشی‌های هوشمند در شرایط مختلف نیز بیشتر حس می‌شود. دوربین جلوی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج 5 مگاپیکسلی است و مجهز به لنز خیلی روشن است. با توجه به دیافراگم f1.9 که باعث می‌شود تا نور بیشتری توسط سنسور جذب شود حالا دیگر سلفی‌های شما هم در نور کم کیفیت بالایی خواهند داشت. شاید جالب باشد که بدانید حالا قابلیت HDR آنی در دوربین جلوی این گوشی هم بکار رفته است که این یعنی عکس‌های سلفی واضحی حتی در پس‌زمینه تیره خواهید داشت. علاوه بر موارد ذکر شده  ویدیوهای گرفته شده توسط دوربین جلوی گلکسی اس 6 نیز به لطف لرزش‌گیر دیجیتالی در نور کم کیفیت بهتری نسبت به قبل دارند.

در ادامه این مقاله می‌خواهیم با هم نگاهی به تقریبا هر آنچه که رابط کاربری دوربین گلکسی اس 6 سامسونگ به شما ارائه می‌دهد داشته باشیم. سامسونگ در جریان معرفی گلکسی اس 6 در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا توجه زیادی به رابط کاربری دوربین این گوشی پرچمدار داشت و حالا قصد داریم بیشتر با این رابط کاربری آشنا شویم.

نرم‌فزار دوربین در گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج در کمتر از یک ثانیه اجرا می‌شود. شاید در نگاه اول چند میلی‌ثانیه دیرتر یا زودتر چندان به چشم نیاید ولی اگر بدنبال شکار لحظه‌ها باشید و بخواهید بلافاصله عکس‌های خود را در وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها یا شبکه‌‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید بدون تردید سرعت دوربین سامسونگ را تحسین خواهید کرد. این سرعت بالا به لطف نسل جدید چیپ پردازش تصویر و الگوریتم‌های جدید سامسونگ حاصل شده است که علاوه بر موارد بالا مصرف باتری دوربین را نیز بهینه می‌کند.

دسترسی به دوربین حالا ساده‌تر نیز شده است و شما در حال اجرا هر برنامه‌ای که باشید حتی اگر نمایشگر شما قفل باشد فقط کافی است تا دو بار دکمه Home را فشار دهید در این صورت دوربین اجرا می‌شود.

رابط کاربری طراحی شده برای انسان‌ها

شعار معروف طراحی شده برای انسان‌ها این بار برای رابط کاربری دوربین گلکس اس 6 بکار رفته است. دوربین بهینه شده‌ی مورد استفاده در گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج به همراه یک رابط کاربری ساده و چشم‌نواز ارائه شده است. چیدمان جدید آیکون‌های پراستفاده مثل فلش، تایمر، HDR و افکت‌ها کوچک‌تر شده‌اند و این امکان وجود دارد که این آیکون‌ها مخفی هم شوند.

feature interface

سایر ویژگی‌ها در منوی تنظیمات قرار دارند جایی که شما می‌توانید سایز عکس، کنترل تنظیمات صدا و ویدیو را انجام دهید. ویژگی جدید بازبینی تصاویر امکان دیدن و پاک کردن عکس‌هایی که انداخته‌اید قبل از ذخیره شدن عکس‌ها در گالری را به شما می‌دهد. سامسونگ مدعی شده که فوکوس خودکار جدید این امکان را برای شما فراهم می‌کند که حتی وقتی جسم مورد نظر شما در حال حرکت است باز هم عکس‌های واضحی داشته باشید. برای این کار کافی است تا روی جسمی که می‌خواهید فوکوس کنید، کلیک کنید در این صورت این جسم در یک کادر زرد رنگ قفل می‌شود و این کادر بصورت مرتب جسم مورد نظر را دنبال می‌کند.

feature auto-focus

در رابط کاربری جدید وقتی در نرم‌افزار دوربین دست خود را از وسط نمایشگر به سمت چپ یا راست می‌کشید به قابلیت‌های بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد. با کشیدن دست (Swipe) به سمت چپ گالری تصاویر باز می‌شود و سوایپ به سمت راست لیستی از حالت‌های مختلف عکاسی مثل پانوراما و فوکوس انتخابی را نمایش می‌دهد. در ادامه در قالب اسکرین شات‌هایی این موارد را با هم مرور می‌کنیم.

وقتی نرم‌افزار دوربین را اجرا می‌کنید این نمایی است که با آن مواجه می‌شوید.

Samsung Galaxy S6 camera interface - 2

در تنظیمات عکاسی خودکار این دوربین شما می‌توانید یک افکت را برای اعمال روی تصاویر انتخاب کنید. البته خود من معمولا عادت دارم که بعد از عکاسی افکت‌ها را بر روی عکس اعمال می‌کنم ولی به هر حال افکت‌هایی که می‌توان انتخاب کرد عبارتند از:

Samsung Galaxy S6 camera interface - 3

اگر هم به فیلترهای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید.

Samsung Galaxy S6 camera interface - 4

تنظیمات مربوط به تایمر شبیه به چیزی است که در گوشی‌های دیگر هم دیده می‌شود.

Samsung Galaxy S6 camera interface - 5

تنظیمات عمومی دوربین به صورت زیر است.

Samsung Galaxy S6 camera interface - 6

Samsung Galaxy S6 camera interface - 7

Samsung Galaxy S6 camera interface - 8همان‌طور که در آخرین اسکرین شات مشاهده می‌کنید حالت اجرای سریع دوربین هم وجود دارد که که در صورتی که فعال باشد با دو بار فشردن دکمه Home دوربین اجرا خواهد شد و شما می‌توانید این قابلیت را فعال یا غیر فعال کنید.

وقتی که دکمه Mode را فشار می‌دهید گزینه‌های مختلفی برای انتخاب دارید.

Samsung Galaxy S6 camera interface - 1

اگر از بین گزینه‌های بالا Pro را انتخاب کنید با چنین نمایی مواجه خواهید شد.

Samsung Galaxy S6 camera interface - 9

بعنوان بخشی از طراحی جدید، گزینه‌های عکاسی حرفه‌ای مثل ISO، تراز سفیدی، میزان جذب نور سنسور و حالت‌های فاصله‌سنجی برای دسترسی ساده‌تر در قسمت Pro قرار داده شده‌اند. در این قسمت همچنین برخی ویژگی‌های حرفه‌ای جدید مثل فوکوس دستی نیز در این قسمت قرار داده شده است. گزینه افکت دوباره در این جا وجود دارد و حالت‌های فاصله‌ سنجی نیز در این قسمت اضافه شده است. تمامی حالات HDR که روشن، خاموش یا اتوماتیک باشد به قسمت Pro آورده شده‌اند.

Samsung Galaxy S6 camera interface - 11

در تصویر زیر گزینه‌های مختلفی که در حالت Pro وجود دارند مثل الگوهای رنگی مختلف را مشاهده می‌کنید.

Samsung Galaxy S6 camera interface - 12

Samsung Galaxy S6 camera interface - 13

همچنین فوکوس دستی از ماکرو تا بی‌نهایت خوبی هم در این قسمت وجود دارد که البته پیش از این در دوربین لومیا دیده بودیم و حالا باید ورودش را به سایر گوشی‌ها و پلت‌فرم اندروید تبریک بگوییم.

Samsung Galaxy S6 camera interface - 14

تراز سفیدی همان‌طور است که انتظارش را داشتیم.

Samsung Galaxy S6 camera interface - 15

تنظیمات دستی ایزو از 100 تا 800 متغیر است.

Samsung Galaxy S6 camera interface - 16

تنظیمات مربوط به شدت جذب نور سنسور به صورت زیر است.

Samsung Galaxy S6 camera interface - 17

و البته برخی ویژگی‌های دیگر مثل فوکوس انتخابی؛ چیزی که برای اولین بار در گلکسی اس 5 سامسونگ دیدیم و بوسیله آن می‌توانستیم بعد از این که عکس گرفتیم فوکوس را تنظیم کنیم. البته درست است که این ویزگی خیلی به قابلیت فوکوس مجدد لومیا شباهت دارد ولی روش انجام این دو یکسان نیست.

Samsung Galaxy S6 camera interface - 18

در ادامه نمای عکاسی پانوراما را می‌بینیم.

Samsung Galaxy S6 camera interface - 19

گزینه دیگری که جذاب است و پیش از این در گلکسی اس 5 هم دیده بودیم، تور مجازی است. این ویژگی شما را قادر می‌سازد تا از محلی که در آن هستید تصاویر سه بُعدی ارائه کنید. شما می‌توانید از جهت‌های مختلف از یک جسم عکس بیاندازید و این ویژگی تمامی این عکس‌ها را به هم می‌چسباند برای این کار کافی است تا دکمه شاتر را بزنید و به نحوی که جسم مورد نظر در مرکز تصویر باقی بماند دور آن بچرخید. در نظر داشت باشید که در تمام این لحظات باید دست شما روی دکمه شاتر باقی بماند.

Samsung Galaxy S6 camera interface - 20

البته اگر بر روی گزینه دانلود در گزینه Mode کلیک کنید حالت‌های بیشتری هم برای دانلود در دسترس خواهد بود و به احتمال زیاد حالت‌های دیگری نیز به این قسمت در آینده اضافه می‌شود.

Samsung Galaxy S6 camera interface - 21

تصاویر گرفته شده با دوربین گلکسی اس 6، بسیار شارپ و زنده هستند. پردازش تصویر به خوبی انجام می‌شود و نویز تصویر به حداقل می‌رسد. تشخیص نور سفید در محیط‌های مختلف از جمله در نور مصنوعی و محیط‌های داخلی نیز عالی عمل می‌کند و همین عامل باعث می‌شود تا در شرایط مختلف رنگ‌ها بسیار نزدیک به واقعیت ثبت شوند.

دوربین پشتی

وقتی صحبت از انتخاب بهترین دوربین در بین گوشی‌های هوشمند برای ثبت تصاویر با کیفیت بالا می‌شود، قابلیت ثبت تصاویر واضح در نور کم یک عامل کلیدی است. نسل جدید پردازنده‌های تصویر و الگوریتم‌های جدید سامسونگ در گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج موجب می‌شوند سرعت پردازش تصاویر بالاتر رفته و کیفیت عکس‌ها در نور کم  افزایش یابد.

سامسونگ مدعی شده است که:

وقتی نور کافی در اختیار دارید در گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج  با زمان کوتاه جذب نور توسط سنسور، تصاویر واضحی خواهید داشت و در شرایطی که نور زیادی ندارید به مدت زمان بیشتری برای جذب نور توسط سنسورها نیاز دارید که البته در این شرایط احتمال لرزش دست شما طی این مدت بیشتر می‌شود. گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج این امر را با لرزش‌گیر اپتیکال هوشمند جبران می‌کنند. ترکیبی از پردازش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باعث می‌شود تا تصاویر بهتری در نور کم داشته باشید.

دوربین پشتی همچنین دیافراگم f1.9 دارد که باعث می‌شود تا سنسور گلکسی اس 6 در مقایسه با گلکسی اس 5، 34 درصد نور بیشتری جذب کند. این اعداد به این مفهوم هستند که دوربین گلکسی  اس 6 با وجود داشتن مگاپیکسل‌های یکسان در مقایسه با گلکسی اس 5، تصاویر بهتری را در تاریکی ثبت می‌کند. دیافراگم بازتر به معنای عمق میدان بیشتر است در نتیجه تصاویر با فوکوس بهتری از پس‌زمینه جدا می‌شوند.

feature aperture s

با استفاده از قابلیت HDR آنی خودکار، قادر خواهید بود بدون این که نگران نویز مناطق سایه افتاده در عکس خود باشید، جزئیات بیشتری از عکس خود را مشاهده کنید. همچنین پس از عکاسی این قابلیت وجود دارد که پیش نمایشی از عکس ثبت شده را ببینید تا متوجه شوید که آیا این عکس ارزش نگهداری دارد یا باید همانجا پاک شود. گلکسی اس 6 همچنین دارای قابلیت حالت HDR خودکار است که طی آن گوشی برای بهینه کردن نور در شرایط مختلف عکاسی، HDR را فعال می‌کند.

نظرات خود را با ما در میان بذارید

 

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا