موبایل

با گوشی خیس شده چکار کنیم؟

خیس شدن گوشی اتفاقی است. که برای همه پیش می آید. همه گوشی ها ضد آب نیستند. بعضی از گوشی ها در برابر آب ضعیف هستند. و ممکن سریع سوخته شوند.

اگر گوشی خود را در آب انداخته‌اید و خیس شده، باید سرعت عمل تان را بالا ببرید و مراحلی که گفته می‌شود را به سرعت انجام دهید تا گوشی را نجات دهید.

۱. گوشی را خاموش کنید

خیلی سریع اولین کاری که باید بکنید این است گوشی را خاموش کرده و سیم کارد آن را دربیاورید. لطفا به هیچ وجه از گوشی خیس استفاده نکنید.

۲. گوشی را خشک کنید

با هرچه به دستتان می‌رسد از دستمال کاغذی و حوله گرفته تا پارچه‌های نخی تلاش کنید گوشی را خشک کنید. آن را تکان دهید تا آب باقیمانده در پورت‌ها خارج شود.

۳. برنج

برنج تشنه آب است، سریعا یک کاسه بزرگ پر از برنج کرده و گوشی خیس را کامل در آن فرو ببرید. یک روز کامل صبر کنید و سپس تست کنید که گوشی کار می‌کند یا نه. اگر کار نکرد، این پروسه را دوبار دیگر تکرار کنید. اگر در ‌‌نهایت موفق نشدید، متاسفانه گوشی شما دار فانی را وداع گفته است.

۴. مکان گرم

اگر جایی در خانه دارید که هوایی گرم و نه داغ دارد می‌توانید گوشی را برای ۱ تا ۳ روز آنجا بگذارید و منتظر باشید تا خشک شود.

۵. چه کارهایی نکنید

گوشی خیس را در خشک کن لباسشویی نیندازید حتی اگر لابلای پارچه و پنبه پیچیده شده باشد.

گوشی خیس را روی شوفاژ نگذارید تا خشک شود. نباید تلاش کنید گوشی خیس را با سشوار در حالت داغ خشک کنید.

منبع: پی سی ادوایزر

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا