اپلیکیشن هاتحقیق و مقالهموبایل

برترین اپلیکیشن های ارسال فایل از طریق Wifi

Bluetooth سریعترین وسیله بی سیم انتقال فایل بین گوشی های موبایل هر چند تکنولوژی جدیدی است. و با پیدایش گوشی های هوشمند همزمانی دارد. اما با پیدایش تکنولوژی وای فای جایگاه اولیه خود را از دست داده است. و با وجود نرم افزار های مثل زاپیا, Shareit , و.. می توان با سرعت شگفت انگیز انتقال فایل را انجام داد.

سال‌ها از آن زمان می‌گذرد و با آمدن تکنولوژی Bluetooth، اینفرارد کم‌کم از تمام گوشی‌های تولید شده حذف شد. بلوتوث در مقایسه با اینفرارد سرعت چند برابر را در اختیار کاربر می‌گذاشت و برای مثال همان آهنگ 4 مگابایتی را تنها در 2 الی 3 دقیقه ارسال می‌کرد و آن زمان کار را برای انتقال فایل‌ها راحت‌تر کرده بود. اما با پیشرفته‌تر شدن تکنولوژی، همه چیز حتی فایل‌ها نیز با کیفیت‌تر و پیشرفته‌تر شدند. فایل‌های موزیک 128k جای خود را به کیفیت 320k دادند، ‌ویدئوهای 3gp به فرمت‌های HD و صد‌ها مگابایت حجم تبدیل شدند و خلاصه حجم همه چیز آنقدر بالا رفت که حافظه‌ی داخلی 8 گیگابایت، به کم‌ترین حافظه‌ی موجود در بازار امروز تبدیل شده است.با وجود این شرایط دیگر بلوتوث نیز پاسخگوی سرعت لازم برای ارسال فایل‌های حجیم‌تر از جمله بازی‌هایی که به چند صد مگابایت تبدیل شده‌اند نیست. بنابراین نوبت از رده خارج شدن بلوتوث نیز رسید و صحبت از Wifi Direct به میان آمد و خیلی زود در تمامی موبایل‌های هوشمند به اصلی‌ترین روش ارسال فایل تبدیل شد.

برای ارسال فایل از طریق Wifi اپلیکیشن‌های مختلفی منتشر شده است و ما امروز در زومیت به بررسی سه اپلیکیشن برتر و شناخته شده‌ در این زمینه خواهیم پرداخت.

 Zapya – امتیاز 4.4 در پلی‌استور

zapya3

Zapya یکی از نخستین اپلیکیشن‌هایی است که در زمینه‌ی ارسال فایل از طریق wifi ارائه شده و به همین دلیل بیشترین تعداد کاربران را نیز شامل می‌شود. این اپلیکیشن همان‌طور که گفته شد به دلیل اینکه در رده اولین اپلیکیشن‌ها در این زمینه است و نیز بروزرسانی‌های مرتب و ظاهر کاربرپسند آن، به یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌ها برای انتقال فایل از طریق Wifi تبدیل شده است. در کنار امکان ارسال هر فایلی که در گوشی وجود دارد،  امکان بازی‌های دو نفره را نیز فراهم می‌کند. تصور کنید که Flappy Bird را از طریق Wifi با دوست خود به صورت دو نفره انجام می‌دهید. لذت رکوردشکنی و رقابت دو نفره در بازی Flappy Bird بسیار هیجان‌انگیز است.
بعد از نصب آن، گزینه‌ی Create a Group را انتخاب کنید. سپس در گوشی مقابل گزینه‌ی Search for a Group را بزنید تا گوشی دیگر را پیدا کند و بعد از نمایش نام گوشی، آن را انتخاب کنید. حال گوشی‌ شما و دوستتان به هم متصل شده است. کافی است روی هر فایل یا برنامه‌ای که می‌خواهید اشاره و گزینه Send را انتخاب کنید. فایل شما با سرعت چندین مگابایت در ثانیه منتقل خواهد شد. این اپلیکیشن از کلاینت ویندوزی نیز بهره می‌برد که یکی دیگر از ویژگی‌های خوب آن به حساب می‌آید و شما می‌توانید با استفاده از آن به انتقال اطلاعات مابین گوشی و کامپیوتر خود نیز بپردازید.

قابلیت انتقال همه نوع فایل از طریق درگاه وایرلس، سرعت انتقال 2 مگابایت بر ثانیه، ظاهر بسیار شیک و سبک و حجم کم 2 مگابایت برای ارسال به گوشی‌های دوستانتان و استفاده از نرم‌افزار از ویژگی‌های این اپلیکیشن است.

 دانلود از گوگل پلی استور

ShareIT – امتیاز 4.4 در پلی‌استور

shareit2

Shareit مدتی بعد از همه‌گیر شدن Zapya، توسط کمپانی Lenovo شروع به کار کرد اما با توجه به امکانات و کیفیتی که در ساخت و طراحی خود به کار برده بود، به سرعت به رقیبی فوق‌العاده سر‌سخت برای Zapya تبدیل شد به‌طوری که اگر در گوشی کاربری، Zapya نصب نباشد، به طور حتم Shareit را مشاهده خواهید کرد. این اپلیکیشن نسبت به Zapya از طراحی زیباتری برخوردار است و به طور ساده‌تری به شما امکان ارسال فایل را می‌دهد. با این حال در برخی امکانات مانند بازی‌های دو نفره نسبت به Zapya ضعیف‌تر است. این اپلیکیشن نیز مانند همتای خود از کلاینت ویندوزی برخوردار است و می‌توانید به راحتی برای انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر نیز از آن استفاده کنید.
ناگفته نماند این برنامه یک برتری مهم نسبت به Zapya دارد و آن مواجه نشدن با ارور کم بودن فضا است. در استفاده از برنامه zapya به خصوص در گوشی‌های سونی، برخی مواقع هنگام ارسال فایل با ارور نبود فضای کافی مواجه می‌شوید در حالی که چندین گیگابایت فضای خالی در گوشی شما وجود دارد. در این مواقع اپلیکیشن Shareit بدون هیچ مشکلی اقدام به ارسال فایل می‌کند. سازنده‌ی نرم‌افزار نیز ادعا دارد که این برنامه سریع‌ترین برنامه‌ی دنیا برای انتقال فایل است و آن را The world’s fastest way معرفی کرده است.

محیط کاربری بسیار زیبا و دلنشین، قابلیت ارسال و انتقال عکس، موزیک و …، قابلیت ارسال فایل‌های حجیم مانند ویدیو با سرعتی 40 برابر بیشتر از بلوتوث، بدون نیاز به هرگونه هزینه و اتصال به اینترنت و ساپورت تا 5 دستگاه از ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن فوق‌العاده است.

دانلود از گوگل پلی استور

SuperBeam – امتیاز 4.3 در پلی‌استور

superbeam2

SuperBeam نیز سومین اپلیکیشن نامدار و محبوب ارسال فایل از طریق Wifi است که از طرفداران خاص خود برخوردار است. علاوه بر دارا بودن کلاینت ویندوزی، این اپلیکیشن از یک ویژگی فوق‌العاده بهره می‌برد که نمونه‌اش در هیچ اپلیکیشن دیگری، حتی دو مورد قبل وجود ندارد. شما در این اپلیکیشن می‌توانید علاوه بر سرچ کردن و یافتن دوست خود با روش دو اپلیکیشن قبل، تنها با نزدیک کردن گوشی خود به گوشی طرف مقابل و از طریق NFC اقدام به اتصال دو دستگاه و شروع انتقال فایل کنید. این ویژگی بسیار فوق‌العاده‌ای است که باعث می‌شود با وجود تعداد بالای کاربران Zapya و Shareit، اپلیکیشن SuperBeam نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. نگران نباشید! اگر دستگاه شما از NFC پشتیبانی نمی‌کند هنوز هم می‌توانید با روشی سریع‌تر و راحت‌تر از جستجو کردن گوشی دوستتان از این نرم‌افزار استفاده کنید. شما علاوه بر ارسال از طریق NFC، قادر به استفاده از QR Code نیز هستید. به این طریق که بعد از انتخاب فایل‌ها در گوشی ارسال‌کننده، یک کد QR در صفحه‌ی او نمایش داده می‌شود و تنها کافی است که گوشی مورد نظر، از طریق بارکدخوان داخلی این نرم‌افزار، کد را اسکن کند تا در مدت یک ثانیه اتصال برقرار و انتقال فایل شروع شود.

 چندین زبانه بودن برنامه، قابلیت غیر‌فعال کردن صدای اسکنر QR Code، تقویت فرایند دانلود و ارور یابی، قابلیت نمایش دانلود بر حسب MBps، بهبود رابط کاربری در ارسال و ذخیره کردن فایل‌ها و استفاده‌ی آسان از اپلیکیشن، از ویژگی‌های مهم SuperBeam است. تنها نقطه ضعف این اپلیکیشن نیز مانند Zapya، نبود نسخه‌ی ویندوزفون برای آن است. شما می‌توانید از لینک زیر برای دانلود این اپلیکیشن استفاده کنید.

دانلود از گوگل پلی استور

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا