آموزش کامپیوتر

ترفند افزایش فضای هاردیسک

با توجه به حجم زیاد اطلاعات در جهان کنونی فضای فعلی هارد دیسک ها پاسخگو نیست خیلی از کاربران با مشکل کمبود فضای هارد دیسک مواجهه هستند. حتی هارد دیسک چند ترابایتی جوابگو نیست. چنانچه می‌خواهید فضای خالی درایوها را افزایش دهید و نمی‌دانید کدام فایل‌ها را برای افزایش فضای خالی حذف کنید ، با ما همراه شوید.

روش‌های مختلفی برای افزایش فضای خالی هارد‌دیسک وجود دارد، که یکی از آن ها استفاده از قابلیت Disk Cleanup است. روش استفاده از این قابلیت در ادامه آمده است :

 

 Disk Cleanup, فایل‌های قابل حذف

 

این روش در ویندوزهای ، 7، 8 و 10 قابل استفاده است.
1ـ به دسکتاپ مراجعه کرده و روی آیکون Computer دوبار کلیک کنید. (می‌توانید کلیدهای Win + E را نیز برای دسترسی سریع‌تر مورد استفاده قرار دهید)

2ـ پس از مشاهده‌ پنجره‌ ویندوز اکسپلورر، روی درایو مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه‌ Properties را انتخاب کنید.

3ـ در پنجره‌ باز شده روی Disk Cleanup کلیک کنید.

4ـ باتوجه به حجم درایو، چند دقیقه منتظر بمانید تا عملیات محاسبه میزان فضای قابل آزادسازی تمام شود.

5 ـ پس از اتمام عملیات در پنجره‌ Disk Cleanup اطلاعات کاملی از فایل‌های قابل حذف و فضایی که در اختیار شما قرار خواهد گرفت به‌نمایش درمی‌آید. شما می‌توانید هریک از گزینه‌های موردنظر را فعال یا غیرفعال کرده و در نهایت با کلیک روی Ok عملیات حذف را آغاز کنید. (در پنجره‌ هشدار به‌نمایش درآمده روی Delete Files کلیک کنید تا مجوز حذف اطلاعات صادر شود)

 

توجه : پیش از اجرا توصیه می‌شود از اطلاعات مهم خود در درایوها یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا