جاذبه های گردشگری

تصاویر شگفت انگیز از دریاچه بایکال

 

دریاچه بایکال (به روسی: О́зеро Байка́л (اُزِرُ بایکال)) دریاچه‌ای است در جنوب سیبری در کشور روسیه، میان استان ایرکوتسک و بوریاتیا. این دریاچه یکی از عجایب جهان شناسایی شده است. و در فصل زمستان به خاطر یخ زدگی  و ترک خوردن آن جاذبه شگفت انگیزی ایجاد می کند که هر جهانگردی را وسوسه می کند تا از آن دیدن کند. دریاچه بایکال بزرگترین منبع آب شیرین جهان به شمار می‌آید. تقریباً ۲۰ درصد تمام آب شیرین روی کره زمین در این دریاچه قرار دارد. این دریاچه ۳۱۵۰۰ کیلومتر مربع پهناوری دارد. دریاچه بایکال در فصل زمستان به طور کامل یخ می زند. بایکال عجیب ترین دریاچه جهان است. بایکال شگفت انگیز است. هر کسی با دیدن آن شگفت زده می شود. نمونه آن هیچ جای جهان یافت نمی شود.

بایکال قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین دریاچهٔ آب شیرین جهان در روسیه قرار دارد. از آنجایی که این دریاچه خیلی قدیمی و دور افتاده‌است، دارای جانورانی است که فقط در این دریاچه یافت می‌شود این جانوران شامل تعداد زیادی از بی‌مهرگان، چندین گونه از ماهی‌ها و فک آب شیرین دریاچه بایکال می‌باشند فک آب شیرین بایکال تنها فک آب شیرین جهان است و دائماً در آب شیرین زندگی می‌کند دانشمندان بر این عقیده هستند که خوک‌های آبی این دریاچه در زمانهای قدیم از اقیانوس شمالی (شمالگان) آمده و بعد از سفر به سمت بالای رودخانه، به این دریاچه رسیده‌اند.

هر چند ما مجال رفتن به بایکال نداریم اما موفق شدیم زیباترین عکس های شگفت انگیز از جاذبه های دیدنی این دریاچه را برای شما آماده کنیم. امیدواریم که از دیدن آنها لذت ببرید.

Lake-Baikal (22) تصاویر شگفت انگیز از دریاچه بایکال Lake-Baikal (19) تصاویر شگفت انگیز از دریاچه بایکال Lake-Baikal (17) Lake-Baikal (16) Lake-Baikal (15) Lake-Baikal (6) Lake-Baikal (7) تصاویر شگفت انگیز از دریاچه بایکال Lake-Baikal (9) Lake-Baikal (11) تصاویر شگفت انگیز از دریاچه بایکال Lake-Baikal (13) Lake-Baikal (14) تصاویر شگفت انگیز از دریاچه بایکال تصاویر شگفت انگیز از دریاچه بایکال تصاویر شگفت انگیز از دریاچه بایکال تصاویر شگفت انگیز از دریاچه بایکال

 

 

صفری

متخصص تولید محتوا، فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز ، علاقمند به دنیای تکنولوژی و فناوری، گردشگری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا