تکنولوژی و فناوریموبایل

تهدید ویروسی اندروید ۵

سیستم عامل اندروید پرطرفدارترین سیستم عامل موبایل در جهان است. اخیر ویروس این سیستم عامل را نیز تهدید می کند.
با این ویروس اندرویدی، شاید دفعه بعد که گوشی موبایل اندرویدی‌تان را خاموش می‌کنید مجبور شوید باطری آن را هم در بیاورید تا مطمئن شوید که واقعا خاموش شده است.

شرکت فروشنده محصولات امنیتی، AVG، به تازگی توانسته است یک ویروس اندرویدی را کشف کند که پس از اینکه قربانی می‌خواهد گوشی خود را خاموش کند، مراحل خاموش شدن گوشی را بصورت قلابی نمایش می‌دهد تا بتواند پس از آن بدون مزاحمت در گوشی شما گشت و گذار کند و  اطلاعات قربانی را سرقت کند.

طبق گزارش تیم تحقیقاتی شرکت AVG، پس از آلوده شدن گوشی به این ویروس، وقتی که کاربر دکمه خاموش/روشن گوشی را فشار می‌دهد یک پنجره جعلی نمایش داده می‌شود و پس از آن این ویروس تظاهر می کند که گوشی در حال خاموش شدن است.

پس از آن با اینکه صفحه نمایش گوشی خاموش می شود اما در واقع گوشی روشن است و در این حالت ویروس می‌تواند با بیرون تماس تلفنی برقرار کند ، با دوربین گوشی عکس بگیرد و بسیاری کارهای دیگر انجام دهد.

البته این ویروس فقط گوشی هایی که روت شده و یا اجازه دسترسی سطح بالا به نرم افزار می‌دهد را آلوده می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تعداد زیادی از گوشی‌ها که کاربران آنها ، گوشی‌های‌شان را دستکاری نمی‌کنند از خطر آلوده شدن به این ویروس در امان باشند.

هر چند که گوگل نرم افزارهایی که مخرب هستند را از لیست نرم افزارهای گوگل پلی حذف می‌کند اما این از سوی دیگر سایت‌های زیادی هستند که اقدام به ارائه نرم افزارهای اندرویدی می‌کنند و همین سایت ها و نرم افزارهای آنها می‌تواند جایگاه خوبی برای آلوده کردن گوشی‌ها باشد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا