تکنولوژی و فناوری

حرکت خزنده مایکروسافت برای فتح دوباره جهان

با هماهنگ کردن سرویس‌های ابر مجازی و گسترش تاثیرات برنامه مایکروسافت آفیس، شرکت مایکروسافت حرکت نه چندان پنهانی را برای بیرون کردن رقبا آغاز کرده است.

شرکت مایکروسافت با هماهنگ کردن ابرهای مجازی در مایکروسافت آفیس، درهای این برنامه را به روی جهان باز کرد. حالا کاربران این برنامه می‌توانند فایل‌های خود را مستقیما در هر ابر مجازی که می‌خواهند آپلود کنند. این کار باعث خواهد شد تا برنامه آفیس نیز گسترش قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

تا همین اواخر شرکت مایکروسافت با خساستی مثال زدنی برنامه آفیس را در انحصار پلتفرم‌ها و دستگاه‌های خودش قرار داده بود. این تصمیمات مربوط به دوران مسوولیت استیو بالمر بود اما با آغاز مسوولیت ساتیا نادلا داستان برعکس شد و سیاست مایکروسافت بر مبنای همه جا بودن تغییر کرد.

باید گفت دوران تک ابزار بودن و سیاست‌های یک طرفه و مونولوگ گذشته است. در دنیای جدید ابزار‌ها به شدت متکثر و پلتفرم‌ها بسیار متنوع شده‌اند. هر تلاشی برای محدود کردن و مجبور کردن کاربران راه به جایی نمی‌برد و فقط از اعتبار و تعداد کاربران می‌کاهد.

سیاست جدید مایکروسافت شبیه به اسب تروا است تا بار دیگر بر جهان حکمرانی کند. اگر دیگر نمی‌توان انتظار داشت همه از لپ‌تاپ‌های ویندوزی و ویندوزفون استفاده کنندف اما می‌توان کاری کرد که همه در هر پلتفرم و سیستم عاملی از محصولات مایکروسافت استفاده کنند و این شرکت بار دیگر به دوران اوج خودش برگردد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا