تکنولوژی و فناوریعلمی و پزشکی

حقایق شگفت انگیز مثلث برمودا

مثلث برمودا ناحیه‌ای بدنام در غرب اقیانوس اطلس شمالی است که به فعالیت‌های فراهنجار و مافوق طبیعی مشهور شده است. گفته می‌شود بیشتر از ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما در این منطقه ناپدید شده‌اند. گرچه بسیاری از گزارش‌ها از این منطقه اغراق آمیز یا دروغ بوده است اما واقعیت‌هایی نیز وجود دارند.

۱ – مثلث شیطان

bermuda-triangle-02

مثلث شیطان یا برمودا منطقه‌ای در بخش غربی اقیانوس آتلانتیک شمالی شامل سه راس برمودا، فلوریدا و پورتوریکو است. مساحت این ناحیه ۱۳۰۰ تا ۳۹۰۰ هزار کیلومتر مربع برآورد می‌شود و یکی از پر ترافیک ترین مناطق دریایی و هوایی به شمار می‌آید.

۲ – پرواز شماره‌ی ۱۹

TBF-Avengers

شهرت مثلث برمودا پس از این واقعه جهانی شد؛ در سال ۱۹۴۵ اسکادران شماره‌ی ۱۹ نیروی دریایی ایالات متحده شامل پنج هواپیمای بمب افکن مجهز به اژدر در طول یک تمرین آموزشی معمولی در این منطقه به طور کامل ناپدید شدند. این هواپیماها قبل از پرواز کاملاً مجهز و چک شده بودند و آنچه بیشتر این حادثه را مرموز می‌کند ناپدید شدن این اسکادران در هوای صاف و در زمان صلح است.

۳ – آب‌های سفید

white-waters

قبلِ از دست دادن تماس رادیویی با سواحل جنوب فلوریدا رهبر پرواز ۱۹ گزارش‌های مرموزی را مخابره می‌کند. به گفته‌ی وی همه‌چیز و حتی اقیانوس حالت عجیبی به خود گرفته و آن‌ها در حال ورود به آب‌های سفید هستند، زمانی که هیچ چیز درست به نظر نمی‌رسد. با وجود تحقیقات طولانی دولت هیچ خبری از این پنج هواپیما و ۱۴ خدمه‌ی آن پیدا نشد و به این ترتیب نام شبح‌وار مثلث برمودا در ذهن‌ها تثبیت شد. گفته می‌شود آب‌های سفید حتی از فضا هم قابل مشاهده هستند.

۴ – ستاره‌ی آریل

star-ariel

اعتقاد بر این است که مثلث برمودا مسئول ناپدید شدن بیشتر از ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما در طول قرن گذشته بوده است. در ۱۷ ژانویه ۱۹۴۹ هواپیمای ستاره‌ی آریل متعلق به بریتیش ایرویز آمریکای جنوبی در حالی که از کیندلی به سمت کینگستون جامائیکا پرواز می‌کرد، در شرایط آب و هوایی کاملاً آرام در این منطقه ناپدید شد و تاکنون هیچ اثری از هواپیما و ۷ خدمه و ۱۳ مسافر آن یافت نشده است.

۵ – ملکه‌ی گوگرد

sulpher-queen

Sulphur Queen تانکر حمل گوگرد مذاب متعلق به نیروی دریایی آمریکا بود که با ۳۹ خدمه در ۴ فوریه سال ۱۹۶۳ و بعد از فرستادن یک پیام رادیویی عادی برای همیشه ناپدید شد. پس از بی‌فایده بودن تلاش‌ها برای تماس با این کشتی تیم‌های جستجو به محل اعزام شدند اما با بیشتر از دو هفته تلاش و جستجو فقط چند تکه‌ای که در تصویر بالا می‌بینید از این کشتی یافت شد. نگرانی اصلی از آنجا می‌آید که این کشتی نیز در مثلث شیطان ناپدید شده است.

۶ – سایکلوپ

Cyclops

U.S.S. Cyclops کشتی عظیم زغال سنگ بود که در سال ۱۹۱۸ پس از ترک بارابادوس به سمت بالتیمور بدون به جای گذاشتن هیچگونه اثری همراه با ۳۰۶ خدمه و مسافرش ناپدید شد. این بزرگترین ضربه‌ای است که تاکنون به نیروی دریایی آمریکا بدون نبرد وارد شده است.

۷ – نرئوس

USS Nereus

USS Nereus یکی از چهار کشتی زغال سنگ است که برای شرکت در جنگ جهانی اول در خدمت نیروی دریایی آمریکا قرار گرفته بود. نام این کشتی از الهه‌ی یونانی حافظ ملوانان می‌آید. زمانی پس از ۱۰ نوامبر ۱۹۴۱ در راه بازگشت به پورتلند از سنت توماس در جزایر ورجین این کشتی همراه با ۶۱ خدمه در همان مسیری که کشتی خواهرش، پروتئوس یک ماه پیش ناپدید شده بود، ناپدید شد.

۸ – پروتئوس

USS Proteus AC-9

USS Proteus کشتی زغال سنگ نیروی دریایی آمریکا است که به کشتی تجاری تبدیل شده بود. در ۲۳ نوامبر ۱۹۴۱ زمانی که پروتئوس از سنت توماس در جزایر ورجین عازم بندری در ساحل شرقی ایالات متحده بود، این کشتی ۱۶۵ متری حامل ۵۸ خدمه و محموله‌ای از سنگ معدن بوکسیت آلومینیوم بدون هیچ ردی ناپدید شد، دو خواهر از سه خواهر دیگر این کشتی نیز به سرنوشتی همانند پروتئوس دچار شدند.

۸ – فعالیت‌های ماوراء الطبیعه؟

strange-clock

نظریه‌های مرموز زیادی در تلاش برای توضیح ناپدید شدن‌ها در این منطقه ارائه شده است، از آدم ربایی بشقاب پرنده‌ها، سفر در زمان، دروازه‌هایی به ابعاد دیگر و ناهنجاری‌های میدان مغناطیسی تا پدیده‌های ژئوفیزیکی و حباب‌های عظیم گاز متان. نظریه‌ی محبوب دیگری نیز به استقرار شهر از دست رفته‌ی افسانه‌ای آتلانتیس در زیر آب‌های این منطقه و تداخل تکنولوژی پیشرفته‌ی آن با وسایل نقلیه نزدیک به آن اشاره می‌کند.

۹ – توضیحی منطقی

plane-lightning

در‌واقع بسیاری از ناپدید شدن‌ها در مثلث برمودا شبیه حوادثی است که در مناطق دیگر جهان نیز روی می‌دهد. شواهدی مبنی بر تأثیر غیر عادی این منطقه بر تعداد زیادی از وسایل نقلیه‌ی گذرا از آن وجود ندارد، طوفان‌های غیر قابل پیش‌بینی در این منطقه به وجود می‌آیند و طبق گزارش نیروی دریایی جریان اقیانوسی گرم و قوی گلف استریم در این منطقه می‌تواند باعث تغییرات سریع و خشن آب و هوایی شود؛ همچنین این جریان می‌تواند به سرعت هرگونه شواهدی از وسایل نقلیه را نیز پاک کند.

۱۰ – اعماق تیره

carrib-shipwreck

یافتن کشتی‌ها و هواپیماهایی که در این منطقه غرق شده‌اند کاری بسیار دشوار است. قسمت‌هایی از مثلث برمودا در عمیق‌ترین بخش اقیانوس اطلس قرار گرفته است، جایی که عمق آب به حدود ۹۲۰۰ متر می‌رسد بنابراین نباید انتظار یافتن غرق شدگان در این منطقه را به سادگی داشته باشیم. تصویر بالا کشتی غرق شده‌ی کارائیب را که توسط محققان سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده در سال ۲۰۱۱ کشف شد را نشان می‌دهد.

 

نظر شما چیست؟؟

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا