دانستنی ها

خواص فلفل

اکثر افراد جامعه از خاصیت های فلفل بی خبرند. میلیون ها تومان پول برای لاغری یا درمان معده صرف می کنند. اما خاصیت لاغر کنندگی فلفل بی خبرند. در این مقاله شما را با خواص دارویی و درمانی فلفل آشنا خواهیم کرد.

ضد خونریزی

یکی از مهمترین خواص فلفل خاصیت ضدخونریزی آن است. در بعضی از نقاط دنیا در موارد اوژانسی برای بند آوردن خونریزی از آن استفاده می‌شود.

مفید برای قلب و عروق

ماده‌ای بسیار مفید برای قلب و عروق است. هرچند که ضدخونریزی است اما بطور شگفت‌انگیزی سبب بهبود جریان خون و فشار خون می‌شود. فعالیت قلب را افزایش می‌دهد و به آن قدرت و انرژی می‌بخشد.

توانایی کنترل درد

خاصیت شگفت‌آور دیگر فلفل، توانایی کنترل درد در بدن است. در واقع فلفل، گردش خون را بهبود می‌بخشد و در نتیجه مواد لازم برای بهبود را به هر نوع جراحت و زخم می‌رساند. به همین ترتیب اثر ضدالتهاب نیز دارد.

کمک به دستگاه هاضمه

به معده کمک می‌کند که فرایند هضم غذا را بهتر انجام دهد و میزان رفلکس اسید معده را کاهش می‌دهد.

موثر در کاهش وزن

آمار جدید انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد که نزدیک به 150 میلیون بزرگسال و یک سوم کودکان در آمریکا اضافه وزن یا چاقی بیمارگونه دارند. درحالی‌که رژیم غذایی ساده و تمرینات ورزشی معمولی برای تغییر این وضعیت مفید است، تحقیقات نشان داده است که استفاده از فلفل قرمز در رژیم غذایی نیز در کاهش وزن بسیار مفید و مؤثر است. در بسیاری از مناطق فقیر دنیا، فلفل قرمز به وفور در آشپزی سنتی استفاده می‌شود، چون سبب تحرک بیشتر می‌شود. این وقتی بسیار ارزشمند است که غذای زیادی برای خوردن در دسترس نباشد. همچنین برای کنترل اشتها به منظور کم کردن وزن بسیار مفید است، چون یکی از دلایل چاقی زیاد خوردن است. فلفل گرمازاست، یعنی دمای بدن را کمی بالا می‌برد، و همین کافی است که مقدار زیادی کالری بسوزد. این حالت حتی هنگامی که در حال استراحت هستید نیز روی می‌دهد. این خبر خوبی برای افراد چاق علاقه‌مند به غذاهای تند است.

پیشگیری از سرطان

تحقیقات بیشماری نشان داده‌اند که کاپسیسین موجود در فلفل از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند و حتی سبب از بین رفتن سلول‌های بدخیم می‌شود. اثر این ماده در از بین بردن تومورهای پروستات و بیضه و سرطان‌های مرتبط با اختلال هورمونی مشاهده شده است.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا