موبایل

روش حذف ویروس از اندروید

 

 

اگر فکر می کنید که اندروید هیچ وقت ویروسی نمی شود در اشتباه هستید. هر چند ویروس در اندروید به ندرت دیده شده است اما وجود دارد. برای مقابله با ویروس‌ها در اندروید باید چه کارهایی انجام دهیم؟

اگر تصور می‌کنید که اندروید شما به ویروس مبتلا شده است، خبر خوش برای شما این است که از بین بردن آن بسیار ساده است.

اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که به احتمال زیاد اندروید شما ویروسی نشده است بلکه شاید یک تبلیغ مزاحم است که می‌خواهد به شما بقبولاند که ویروسی شده‌اید تا مجبور باشید اپلیکیشن دیگری را دانلود کنید، یا یک پاپ آپ سمج است یا فقط نوعی به هم ریختگی در سیستم گوشی است. اما قبول دارم که ویروس برای اندروید وجود دارد.

تن‌ها راه ورود ویروس به اندروید، نصب کردن یک اپلیکیشن آلوده در آن است. بنابراین اگر تا الان در اندروید خود ویروس نداشتید، هرگز اپلیکیشنی از فروشگاه‌های نامعتبر (مانند بازار) دانلود نکنید و اپلیکیشن‌ها را حتما از گوگل پلی دانلود کنید. در تنظیمات امنیتی اندروید چک کنید که allow installation of apps from unknown sources غیرفعال باشد. اگر مجبورید خارج از گوگل پلی دانلود کنید، درباره آن تحقیق کنید و دسترسی‌هایی که می‌خواهد را مرور کنید.

می‌توانید اپلیکیشن آنتی ویروس روی اندروید بریزید و چندین آنتی ویروس مناسب نیز وجود دارند از جمله Avast و Lookout. هم چنین اپلیکیشن قدرتمند VirusTotal می‌تواند کمک فراوانی به شما بکند.

اگر ویروس سمجی روی اندروید خود دارید و نتوانسته‌اید آن را uninstall کنید یکی از ساده‌ترین راه‌ها factory reset است که گوشی شما به روز اول برگشته و آن ویروس نیز حذف می‌شود. اما این کار باعث می‌شود بقیه اطلاعات نیز پاک شوند. پس چاره چیست؟!

۱. اندروید خود را در حالت Safe mode قرار دهید. با فشار دادن دکمه خاموش کردن گوشی، گزینه Safe mode را می‌توانید ببینید. در این حالت اپلیکیشن‌های دیگر از جمله ویروس نمی‌توانند اجرا شوند.

۲. به Settings رفته و Apps را انتخاب کنید و چک کنید که اپلیکیشن‌های دانلود شده را ببینید. اگر نام اپلیکیشن آلوده را نمی‌دانید می‌توانید در لیست اپلیکیشن‌ها دنبال آن بگردید.

۳. روی اپلیکیشن مورد نظر زده و گزینه Uninstall را انتخاب کنید. در بسیاری از مواقع همین کار کافی است تا از شر ویروس نجات پیدا کنید. اما ممکن است با حالتی روبرو شوید که گزینه Uninstall غیرفعال باشد.

۴. ازمنوی اپلیکیشن خارج شده و به Settings> Security> Device Administrators بروید. در این بخش تمام اپلیکیشن‌هایی که سمت ادمین دارند را می‌بینید. خیلی ساده تیک کنار اپلیکیشن مورد نظر را برداشته و Deactivate را بزنید. حالا می‌توانید به منوی اپلیکیشن برگشته و آن را Uninstall کنید.

۵. حالا فقط باید گوشی را ری استارت کنید تا همه چیز به حالت اولیه برگردد.

منبع: پی سی ادوایزر

 

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا