آموزش کامپیوتراینترنت

روش های دانلود از گوگل پلی

آموزش دانلود اپلیکیشن اندروید از سایت گوگل پلی
همانطور که می دانید شرکت گوگل دسترسی کاربران ایرانی به سایت گوگل پلی برای دانلود اپلیکیشن اندرویدی را مسدود کرده است. و کاربران در ایران نمی توانند از سایت گوگل پلی اپلیکیشن اندروید برای گوشی های خود دانلود کنند.

گوگل پلی جایی است که همه اپلیکیشن‌های جدید ابتدا در آن عرضه می‌شوند. از نظر سطح امنیت و سرعت دریافت بروزرسانی‌ها نیز فروشگاه اندروید گوگل در بین همه مارکت‌های معروف  رتبه اول را در اختیار دارد. اما به علت بسته بودن این سرویس در کشورمان و همچنین نمایش لیست برنامه‌های محلی برای ایران، دریافت بسیاری از بازی و اپلیکیشن‌ها هنوز برای ایرانی‌ها فراهم نشده است. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین روش‌های دانلود و بروزرسانی آسان از گوگل پلی را به شما معرفی کنیم.

کاربران پلتفرم اندروید در ایران راه‌های زیادی برای دانلود اپلیکیشن دلخواه خود دارند. از مارکت‌های بزرگ و عظیم گرفته تا سایت‌های دانلود اپلیکیشن همگی آماده‌اند تا برنامه یا بازی مورد علاقه شما را در اختیارتان قرار دهند. اما همانطور که می‌دانید مارکت اصلی  دانلود اپلیکیشن و بازی برای اندروید، فروشگاه گوگل پلی است. به دلایلی که در ابتدای مطلب نیز ذکر کردیم انتخاب گوگل پلی برای دانلود و بروزرسانی اپلکیشن‌های دستگاه اندرویدی بسیار بهتر است و در مواردی شاید ضروری باشد.

احتمالا اطلاع دارید که چندی پیش دسترسی ایرانیان به گوگل پلی فراهم شد و کاربران اندروید در ایران نیز می‌توانستند از طریق دستگاه‌های خود به این استور دسترسی داشته باشند. با این وجود لیست اپلیکیشن‌های نمایش داده شده بصورت محلی بوده و افزون بر این، بسیاری از کاربران نیز به کلی قادر به دریافت برنامه از گوگل پلی نیستند. این وضعیت همچنان ادامه دارد و اگرچه به نظر می‌رسد گوگل، دانلود از پلی استور را برای ایرانی‌ها در دستگاه‌های اندرویدی باز کرده، اما در لیست اپلیکیشن‌هایی که نشان داده می‌شود تنها چند برنامه قدیمی و غیر ضروری دیده می‌شوند و خبری از بروزرسانی‌های تازه یا برنامه‌های جدید منتشر شده برای اندروید نیست.

مسلما پشتیبانی از ایران برای در اختیار گذاشتن اپلیکیشن‌های بروز جهانی به عهده کمپانی گوگل است اما در این مطلب ما قصد داریم این لیست محلی محدود را دور بزنیم و اپلیکیشن‌های جهانی، جدید و به روز را دانلود کنیم.

گوگل برای نشان دادن لیست برنامه‌های خود بسیار با احتیاط عمل می‌کند و خیلی زود آدرس IP شما را که مربوط به ایران است شناسایی می‌کند. اما گوگل تمام راه‌ها را نبسته و هنوز می‌توان به شکل‌های مختلف از فروشگاه مخصوص اندروید دانلود کرد (حتی اپلیکیشن‌های تغییر IP که در ادامه به آن‌ها نیاز خواهیم داشت نیز در همین لیست محلی حضور دارند و شما پیش از شروع به خواندن ادامه مطلب، در صورت نداشتن سرویس VPN، می‌توانید آن‌‌ها را دانلود کنید و از آن‌ها برای طی مراحل بعدی استفاده کنید). با ما همراه باشید تا بهترین راه‌‌های دانلود از گوگل پلی را به شما نشان دهیم:

روش اول: دانلود APK از گوگل پلی(آسانترین روش)

روش پیشنهادی

اولین روشی که برای دانلود از گوگل پلی وجود دارد، داشتن آدرس آن برنامه یا بازی در پلی استور و مراجعه به این وب‌سایت است. همانطور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، شما باید یا آدرس کامل آن برنامه یا آدرس پکیج آن را در اختیار داشته باشید تا قادر به دانلود شوید.

download-apk

پس از بدست آوردن آدرس اپلیکیشن مورد نظر که در گوگل پلی حضور دارد، باید آن را در جایگاه مخصوص سایت کپی کنید و لینک دانلود آن را بدون هیچ دردسر اضافی دریافت کنید.

apk-download-result

نکته: در صورتی که آدرس اینترنتی برنامه دلخواه خود را در گوگل پلی ندارید، دانستن تنها نام آن نیز کافی است. به این صورت که با دانستن نام اپلکیشن می‌توانید آن را در گوگل جستجو کنید، تا در نتایج اولیه‌ی که گوگل به شما نشان می‌دهد آدرس آن اپلکیشن در گوگل پلی را بدست آورید.

search-google

روش دوم: دور زدن فروشگاه اپلیکیشن محلی

اگر هم‌اکنون بدون هیچ ابزار تغییر آی پی، وارد اپلیکیشن پلی استور شوید، لیستی ناقص از برنامه‌های اندروید همچون شکل زیر را مشاهده خواهید کرد که بسیار دیر برنامه‌های جدید به آن اضافه می‌شود. اما با برداشتن چند گامی که در ادامه ذکر خواهد شد، می‌توانید به لیست اصلی گوگل پلی دسترسی پیدا کنید: play-store-local

قدم اول: همانطور که گفتیم، داشتن وی‌پی‌ان یا هر سرویس تغییر دهنده IP جزئی از ضروریات موفقیت در دسترسی به گوگل پلی است. در این روش نیز در ابتدا باید به این سرویس متصل شوید اما در ادامه برای دانلود اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی به VPN نیاز نخواهد بود.

قدم دوم: به تنظیمات دستگاه بروید و گزینه APPS را پیدا کنید. به قسمت APPS وارد شوید و Google Play Store را انتخاب کنید. در اینجا باید همچون شکل زیر گزینه Clear Data را لمس کنید. با انجام اینکار اطلاعاتی که گوگل پلی از دستگاه شما در اختیار دارد، حذف خواهد شد.

clear-data

قدم سوم: وی‌پی‌ان را فعال کنید و به گوگل پلی وارد شوید. اکنون لیست جهانی را همچون شکل زیر خواهید دید.

play-store-global

قدم چهارم: بدون اینکه اپلیکیشن را ببندید، با زدن دکمه خانگی یا هوم دستگاه، از گوگل پلی بیرون بیایید و وی‌پی‌ان را غیر فعال کنید. اکنون اطلاعات جدیدی از دستگاه شما در گوگل پلی ذخیره شده و می‌توانید با تمام سرعت اینترنت خود و بدون اتصال به هیچگونه عامل کاهش دهنده سرعت، از گوگل پلی بازی و برنامه دانلود کنید.


 نکته ۱: اگر پس از قدم چهارم، با رفتن به گوگل پلی دوباره با لیست محلی ایران روبرو شدید باید از ابتدا مراحل را انجام دهید با این تفاوت که این بار در زمان رسیدن به قدم سوم باید چند بار با اتصال به وی‌پی‌ان به اپلیکیشن وارد و از آن خارج شوید تا گوگل پلی از تقلبی نبودن آی پی شما مطمئن شود.

نکته ۲: حتما به یاد داشته باشید که اگر دستگاه شما خاموش شود، لازم است مراحل بالا را دوباره به شکل صحیح انجام دهید. در واقع پس از انجام روش بالا تا زمانی که دستگاه شما به صورت مداوم روشن بماند، می‌توانید از لیست اصلی و کامل گوگل پلی استفاده کنید. اما همین که دستگاه خاموش شد، لازم است دوباره با انجام روش بالا به دور زدن فروشگاه گوگل دست بزنید!

نکته ۳: برای موفق بودن این روش به اینترنت با سرعت نسبتا بالا نیاز خواهید داشت.

 

روش سوم: دانلود به وسیله افزونه کروم

قدم اول: شما حتما می‌بایست به VPN و یا هر سرویس دیگری دسترسی داشته باشید تا IP اینترنتی کشور دیگری به جز ایران را داشته باشید، در هنگام دانلود نرم‌افزار از گوگل‌پلی نیز حتما باید به سرویس مورد نظر خود متصل شوید.

قدم دوم: به وب سایت رسمی افزونه ApkDownloader  رفته و آخرین نسخه آن را دانلود کنید. جدیدترین نسخه این افزونه بر روی کروم 23 به بالا و نسخه جدید فروشگاه Google Play کار می‌کند.

APK-Downloader-Chrome-Store

نکته: در صورت دانلود و نصب نشدن افزونه به صورت خودکار می‌توانید آخرین نسخه این افزونه را دانلود کنید. سپس مرورگر گوگل کروم را باز نموده و از قسمت تنظیمات (آچار گوشه سمت راست بالا) settings را انتخاب کنید و سپس از گزینه‌های سمت چپ extensions را برگزینید، چک مارک Developer Mode را تیک بزنید. سپس فایل افزونه دانلود شده در قدم دوم را با ماوس انتخاب نموده، کشیده و بر همین صفحه (Extensions) در مرورگر کروم انداخته و سپس دکمه ماوس را راها کنید تا این افزونه نصب شود.

قدم چهارم: همین که این افزونه نصب شد، باید با فعال سازی وی‌پی‌ان به گوگل پلی بروید. در صفحه هر اپلیکیشن همچون شکل زیر، در کنار Install گزینه Download APK را خواهید دید.

APK-Downloading-Play

قدم پنجم: با کلیک بر روی این گزینه، پنجره‌ای شبیه به شکل زیر باز می‌شود و از شما درباره اطلاعات اضافی سوال خواهد پرسید.در این محل باید ایمیل و Device ID دستگاه خود را تایپ کنید. برای یافتن Device ID باید کد *#*#8255#*#* را شماره گیری کنید. شناسه دستگاه شما در برابر گزینه Device ID حضور خواهد داشت. برای وارد کردن ایمیل نیز حتما باید آن آدرسی را وارد کنید که با آن در گوگل پلی نیز ثبت نام کرده‌اید. همچنین باید رمز عبور ایمیل خود را وارد کنید، ممکن است این کار ترسناک به نظر آید اما اطلاعات ذخیره نخواهد شد. در واقع این راهی است که گوگل پلی مطمئن می‌شود شما قصد دانلود اپلیکیشن‌های پولی را ندارید و به وسیله ایمیل شما را رهگیری کند. حال که اطلاعات را وارد کرده‌اید بر روی Login کلیک کنید و هر اپلیکیشنی که دوست دارید را دانلود کنید.

APK-Downloading

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا