تکنولوژی و فناوری

سریع‌‌ترین راه جستجو در سابقه و یا بوک‌مارک‌های کروم

مسیرهای میان‌بر در کامپیوترها بسیار زیاد هستند و البته ما به همه آن‌ها نیاز نداریم. اما بسته به نوع استفاده‌ای که از کامپیوتر می‌کنیم و میزان استفاده روزانه از آن، برخی میان‌برها خیلی می‌تواند به ما کمک کنند و کارمان را آسان‌تر کنند. اگر با مرورگر کروم کار کنید و به طور روزانه برای انجام کارهایتان ساعاتی را پای کامپیوتر بگذرانید، حتما دانستن میان‌بر برای جستجو در سابقه کروم و بوک‌مارک‌ها مفید است.

با استفاده از قابلیت سفارشی کردن جستجو و درست کردن دو فرمت جستجوی سفارشی، می‌توانید یک خط سریع برای جستجوی بوک‌مارک‌ها و سابقه کروم خود ایجاد کنید.

نوار آدرس کروم یا Omnibox جدای از این‌که به شما امکان جستجو در وب را می‌دهند، می‌توانند برای جستجو در میان بوک‌مارک‌ها و سابقه کروم هم در خدمت شما قرار گیرند. با کمی کار، می‌توانید از Omnibox برای جستجوی انحصاری در سابقه کروم یا بوک‌مارک‌ها استفاده کنید. برای این کار باید، دو امکان جستجوی سفارشی ایجاد کنید که کاری ساده و سریع است.

* روی دکمه همبرگر مانند (سه خط روی هم) در گوشه بالای سمت راست صفحه کروم کلیک کنید و از کادر باز شده، گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.

* در صفحه تنظیمات، زیر عنوان Search روی دکمه Manage search engines کلیک کنید.

* اکنون، در کادری که باز می‌شود، پائین بروید تا در انتهای صفحه کادر سفید خالی Add a new search engine را ببینید.

* در این کادر که سه قسمتی است ابتدا نامی برای جستجوی سفارشی خود درست کنید، سپس کلمه کلیدی فعال کردن آن را درست کنید و سپس آدرس صفحه را وارد کنید.

*برای موتور اختصاصی بوک‌مارک‌ها باید این آدرس را وارد کنید: chrome://bookmarks/?#q=%s

* برای موتور اختصاصی سابقه (هیستوری) کروم هم باید این را وارد کنید: chrome://history/?#q=%s

* نام و کلمه کلیدی را به اختیار خود انتخاب کنید.

* کارتان تمام شده است. روی گزینه Done کلیک کنید و سپس تغییرات را ذخیره کنید.

اکنون برای استفاده از این دو موتور جستجوی اختصاصی، تنها لازم است، کلمه کلیدی (عدد یا حرف) را وارد Omnibox کنید و سپس آن را کلیک کنید. سپس می‌توانید عبارت جستجوی مورد نظر خود را وارد کنید و کلیک کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، نتایج مورد نظر از محتوای همان صفحه استخراج می‌شود ( اینجا بوک‌مارک‌ها یا هیستوری)

منبع: سی‌نت

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا