دانستنی ها

سهم خودروسازان در بازار آمریکا

بازار ایالات متحده‌ی آمریکا پس از چین دومین بازار بزرگ خودرو در جهان است. درست است که چین از لحاظ تلید

در ماه نوامبر، خودروسازان بزرگ آمریکایی همچون جنرال موتورز و فورد، در مجموع یک درصد از سهم بازار خود را از دست دادند، اما در مقابل بزرگ‌ترین خودروساز اروپا یعنی فولکس واگن، سوبارو و دایملر در مجموع یک درصد به سهم خود از بازار آمریکا اضافه کرده‌اند.

در مقایسه با سال گذشته‌ی میلادی، فولکس‌واگن اآلمان افزایشی سه درصدی را از عرضه‌ی خودرو در آمریکا به خود دیده است. در حال حاضر این خودروساز اروپایی، عنوان چهاردهمین برند پرفروش بازار آمریکا را در اختیار دارد که در مقایسه با سال گذشته‌ی میلادی یک رتبه پیشرفت کرده است. البته در مقایسه با سال ۲۰۱۲ میلادی، فولکس واگن پنج پله نزول دارد. در ماه نوامبر ۲.۴ درصد از خودروهای به فروش رفته در آمریکا متعلق به فولکس واگن است. کمپانی آلمانی آئودی نیز در مقایسه با سال گذشته‌ی میلادی ۰.۲ درصد رشد داشته و سهم آن از بازار آمریکا به ۱.۳ درصد رسیده است.

برخلاف فولکس‌واگن که رشد چندان زیادی در سال جاری به خود ندیده، برند‌های دیگری جون چیپ، دوج، کرایسلر، آلفا رومئو، فیات و مازراتی ۱۲.۷ درصد از بازار محصولات جدید آمریکا را در اختیار گرفته‌اند. این خودروسازان در مقایسه با سال گذشته‌ی میلادی در مجموع رشدی ۱.۱ درصدی را به خود دیده‌اند. خودروسازان ایتالیایی چون مازراتی و آلفا رومئو رشد خوبی را شاهد بوده‌اند. برای مثال مازراتی در سال جاری میلادی تاکنون ۱۱٫۵۳۱ دستگاه خودرو در آمریکا به فروش رسانده است. بازار مصرفی ایالات متحده‌ی آمریکا از استاندارهای زیست محیطی سخت‌گیرانه‌ای تبعیت می‌کند که کار را برای خودروسازان سخت کرده است. استقبال از خودروهای الکتریکی چون تسلا و خودروهای هیبریدی چون محصولات تویوتا، عرصه را برای خودروسازان بومی تنگ کرده است.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا