تکنولوژی و فناوری

سونی نیمی از کارکنان خود را در لوند سوئد اخراج می‌کند

سونی موبایل نیمی از نیروی کار خود در لوند سوئد را به منظور کاهش هزینه‌ها اخراج می‌کند. همین امروز کارکنان این مرکز از این تصمیم سونی طی یک جلسه مطلع شدند و اکنون باید فکر دیگری برای گذران زندگی خود کنند.

 تعداد کارکنان سونی در این شاخه، از 2200 نفر که شامل 400 مشاور نیز هست به 1200 نفر کاهش خواهد یافت. رئیس سونی موبایل شاخه‌ی سوئد در این خصوص می‌گوید:

ما یک جلسه با تمامی کارکنان خود داشتیم که در آن مدیرعامل سونی یعنی کازو هیرای به بیان تغییرات ساختاری که از ۱ آوریل صورت می‌گیرد پرداخت. اگرچه پذیرش این مساله برای بسیاری دشوار و دردناک است، اما اجرای آن اجتناب ناپذیر است. با این وجود ما همچنان در میان بزرگ‌ترین کارفرماهای منطقه قرار خواهیم داشت و لقب یکی از کمپانی‌های برتر فناوری در سوئد را یدک خواهیم کشید. اکنون آینده‌ی سونی در خطر است و ما باید در دراز مدت سودآور باشیم.

کارکنان سونی در این خصوص گفته‌اند که هنگام اعلام این خبر، سکوت در اتاق کنفرانس حاکم شد. نائب رئیس بخش مهندسی سونی در شاخه‌ی سوئد می‌گوید:

ما از پیش انتظار تعدیل نیرو را داشتیم اما تصور می‌کنم تعداد کارکنانی که باید شغل خود را ترک کنند باعث غافلگیری بود؛ حداقل واکنش‌ها که حکایت از این امر داشت.

گفت و گوهای میان سونی و اتحادیه‌های مربوطه احتمالا چندین ماه به طول خواهد انجامید اما با این حال سونی موبایل برای توضیح تصمیم خود، بیانیه‌ی زیر را منتشر کرده است:

سونی موبایل برای تامین سودآوری بلندمدت، تصمیمی گرفته که ساختار سازمانی این کمپانی بر اساس آن از 1 آوریل دستخوش تغییر خواهد شد. هدف از این اقدام، ایجاد یک سازمان چابک‌تر، بهینه‌تر و موثرتر از نظر عملیاتی است.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا