تکنولوژی و فناوری

شرایط استخدامی شرکت گوگل

استخدام شدن در شرکت گوگل آرزوی هر مهندس کامپیوتری در هر نقطه از جهان است. گوگل یکی از سه شرکت برتر جهان و دنیای تکنولوژی هست. گوگل هر کسی را انتخاب نمی کند. برای اینکه کارمند شرکت گوگل شوید باید کلی مهارت و تخصص و صدها ویژگی مورد نظر گوگل را داشته باشید. خیلی ها دوست دارند بداند که گوگل چگونه و چه کسانی را استخدام می کند.

برای استخدام شدن در شرکت گوگل چه ویژگی هایی باید داشته باشید. گوگل هر سال هزاران نفر را استخدام می کند. از بین دو میلیون درخواست استخدام به گوگل فقط دو هزار نفر آنها پذیرفته می شود. و بیشتر موارد گوگل خودش به موسسات علمی و دانشگاه های برتر دنیا سرک می کشد و افراد مورد نظر خود را استخدام می کند. برای اطلاع از شرایط استخدامی شرکت گوگل باید ببینید که کارمندان گوگل چه ویژگی ها و تخصص هایی دارند. از لحاظ علمی و تخصصی و سایر ویژگی های در چه حدی هستند.

گوکل بیش از ۷۰ هزار کارمند تمام وقت دارد و اکثریت شان، با دقت تمام و به خاطر قابلیت هایی که داشته اند استخدام شدند. به گفته یکی از مدیران اصلی بخش کاریابی Laszlo Bock گوگل در سال های اولیه تا ۱۰ ساعت از وقت هر مدیر صرف تحقیق و دقت در استخدام فرد جدید می شد. تا همین اواخر گوگل حدود ۶ هفته، برای مراحل استخدام یک نفر وقت صرف می کرد.

ساندرو یانگ ۲۳ ساله از همان ابتدای فارغ التحصیلی اش توسط گوگل شناسایی و جذب شد. این مهندس کانادایی بالاترین نمره قبولی دانشگاه تورنتو را به خود اختصاص داده بود و تمرکزش نیز بر روی توسعه ربات های هوشمند است.

و اما شرایط استخدامی شرکت گوگل:

مغرور نبودن و آمادگی پذیرش شکست در حین کار بر روی پروژه، جان سختی در مقابل مشکلات پروژه، داشتن قدرت تحلیل و انتقاد از مراحل کار و دلبستگی و بلندپروازی از جمله خصلت هایی است که گوگل در حین مصاحبه دوست دارد ببیند.

شهرت گوگل در مطرح کردن سئوالات و تست های ویژه خودش است که به زوایای از شخصیت و دانش مصاحبه شونده توجه دارد. در این سایت بخش کوچکی از اطلاعات عمومی مربوط به مصاحبه ها و سئوالات مصاحبه استخدامی شرکت گوگل را می توانید مشاهده کنید.

مدیران گوگل، ۴ استاندارد را باید همیشه رعایت می کنند:

۱ – فردی را استخدام کنند که بهتر از خودشان باشد. به عبارت دیگر، سطح توقع را در بالاترین حد، نگه دارند.

۲ –  مدیران بخش ها و اعضای گروه از طریق شبکه آشنایی ها و اطلاعاتی که در دنیای فارغ التحصیلان جدید می گذرد به دنبال همکار جدید باشند. این همان روش جذب بهترین های جهان است.

۳ – به تنهایی مصاحبه نکنند و تصمیم نگیرند. از اعضای تیم یا بخشی که مدیریتش را برعهده دارند برای استخدام همکار جدید، استفاده کنند

۴ – اگر افرادی هستند که برای همکاری با گوگل مردد هستند به آنها دلیلی مناسب برای همکاری معرفی کنند.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا