تکنولوژی و فناوری

شرکت هکینگ تیم در دام هکرها افتاد!

 شرکت های مختلفی مثل سونی در دام هکرها افتادند و اطلاعات آنها منتشر شد. اما حمله هکرها به شرکت هکینگ تیم یکی عجیب ترین آنها است. شرکتی امنیتی که در زمینه ضدهک کار می کند. حالا از پس تامین امنیت خود بر نمی آید.
هک‌ینگ تیم که شرکتی ایتالیایی است و در حوزه تولید نرم‌افزارهای جاسوسی فعالیت‌ دارد، در دام هکرها افتاد. این شرکت که ادعا داشت امن‌ترین سامانه اینترنتی را داراست، هک شد. این شرکت یک شب هک شد و ۴۰۰ گیگابایت از داده‌های خود را از دست داد.

شرکت هک‌ینگ، نرم‌افزارهای جاسوسی بسیاری را برای موسسات دولتی و غیردولتی عرضه کرده است. این شرکت مشتریان دولتی زیادی در سراسر دنیا دارد.

هکرها ۴۰۰ گیگابایت از اطلاعات هک شده این شرکت که شامل: ارتباطات و ایمیل‌های داخلی، پسوردها، کد‌های منبع، برخی اطلاعات مرتبط با مشتریان را در اینترنت هستند را  منتشر کردند. هکرها این اطلاعات را در غالب یک توئیت از طرف کارکنان هک‌ینگ تیم منتشر کردند، با این مضمون که ما موضوعی برای پنهان کردن نداریم، و به همراه این پیام توییتریشان یک فایل ۴۰۰ گیگابایتی  با محتویات ارتباطات و ایمیل‌های داخلی، پسوردها، کد‌های منبع، برخی اطلاعات مرتبط با مشتریان هم در اختیار کاربران اینترنت قرار دادند. بعد از انتشار این فایل در فضای مجازی، لیست مشتریان هک‌ینگ تیم هم افشا شد که می‌توان نام اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا را در میان مشتریان آن مشاهده کرد.

وب سایت هک‌ینگ در حال حاضر  آفلاین است و کریستین پوزی ( Christian Pozzi) مدیر این شرکت گفته است که با همکاری پلیس به دنبال پیدا کردن عاملین این کارهستیم. پوزی در ادامه، علت این اتفاق را استفاده از رمز‌های عبور ضعیف دانست، رمز‌های عبوری که به خاطر سادگی به راحتی قابل نفوذ هستند و در خصوص استفاده از پسوردهای ضعیف این موارد را مثال زد:

HTPassw0rd Passw0rd!81، Passw0rd، Passw0rd!، Pas$w0rd، Rite1.!!

منبع

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا