تکنولوژی و فناوریدانستنی هاصنعت

عبور از دریاچه با «هاوربورد» ثبت رکورد گینس-[تماشا کنید]

 

انگار هر آنچه در تخیلیات نویسندگان هالیوود می گذر چند سال بعد به حقیقت تبدیل می شود. پرواز در فضا که روزگاری فقط مختص پرندگان بود. حالا انسان نیز به فضا راه یافته است. و حتی بالاتر از آنچه که پرندگان می توانند.

پیش از این درباره «هاوربورد» برایتان گفته بودیم؛ یکی دیگر از گجت هایی که انگار از دل فیلم های علمی تخیلی بیرون آمده تا اسباب سرگرمی شما را فراهم کند.

اما حالا در اقدامی کمی جدی تر، یک مخترع کانادایی به نام Catalin Alexandru Duru دست به ساخت یک نمونه اولیه از هاوربورد خود زده و سوار بر آن حدود ۳۰۵ متر را روی دریاچه ی «کبک» گذر کرده تا نامش را وارد کتاب رکوردهای گینس کند.

در ادامه برای تماشای ویدئوی این رکورد با ای اس دانلود همراه باشید.

این مخترع در توضیح نمونه اولیه دستگاهش می گوید که هرجایی می شود از آن استفاده کرد، اما به دلیل ارتفاع خطرناک پرواز هاوربورد معمولا آن را روی آب امتحان می کند. هرچند پس از تماشای ویدئو به روحیه طناز این مخترع جوان پی می بریم، اما به هر حال این بیشترین مسافتی است که تاکنون توسط هاوربورد در جهان طی شده.

این سازنده جزئیات بیشتری از طرز کار دستگاهش ارائه نکرده، اما بر اساس آنچه از ویدئو بر می آید، کنترل از طریق زاویه دادن به بدن انجام می شود.

تاریخ و احتمال عرضه این ابزار به بازار هم از دیگر جزئیاتی است که هنوز نمی دانیم، پس حتی اگر خیلی به چنین دستگاهی علاقه داشته باشید هم اثری ندارد و فعلا باید تنها به تماشای ویدئوی آن اکتفا کنید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا