تکنولوژی و فناوریموبایل

فیس بوک برای اپلیکیشن‌ موبایل موتور جستجو راه می‌اندازد

فیس‌بوک استفاده آزمایشی از یک موتور جستجو در اپلیکیشن موبایلی را آغاز کرده است. وب‌سایت تک‌کرانچ گزارش داده که برخی از کاربران iOS امکان استفاده از آن را دارند و در کنار عکس‌ها، آیکون موقعیت‌یاب و اسمایلی‌ها گزینه «add a link» هم اضافه شده است.

امکان جدید به این صورت کار می‌کند که کاربران می‌توانند کلمات کلیدی را در بخش لینک جستجو کنند و فیس‌بوک فهرستی از خبرها و مطالب مرتبط را به آنها پیشنهاد می‌دهد. این تغییر جدید با هدف سهولت جستجو و اشتراک‌گذاری مطالب در دستگاه های موبایلی ایجاد شده است.

قبلا برای جستجو نیاز بود که دست به جستجو و بعد کپی آدرس در حالی که از گوشی‌های موبایل استفاده می‌کنید بزنید. گزارش‌ها می‌گوید که آپدیت جدید از سوی کمپانی فیس‌بوک با این هدف انجام شده که افراد پست‌هایشان را مستقیما و با لینک در پلتفرم فیس‌بوک به اشتراک بگذارند. همین موضوع باعث آسانی پیدا کردن محتوای آنها برای کاربران می‌شود.

فیس‌بوک می‌خواهد موتورهای جستجویی چون گوگل را با این کار پشت سر بگذارد و کاربران را وادار سازد که در محیط این سایت دست به جستجوی مطالب بزنند. در حال حاضر بسیاری از سازمان‌هایی که تولید محتوا دارند صفحه‌ای فیس‌بوکی دارند که مقالاتشان را در آن به اشتراک می‌گذارند و این حرکت جای پای فیس‌بوک را به عنوان میزبان مطالب سایت‌های دیگر محکم می‌سازد. فیس‌بوک در این باره نوشته است: «با میزبانی مطالب و اجازه به کاربران برای جستجوی آنها کار مخاطبان راحت‌تر شده و آنها می‌توانند به آسانی اخبار را دنبال کرده و بدون خارج شدن از پلتفرم اخبار را به اشتراک بگذارند.»

این به‌روزرسانی مراجعه کاربرها را به محیط سایت‌ها هم افزایش می‌دهد. هنوز خبری از عمومی کردن آپدیت جدید نیست.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا