آموزش وردپرسوب

قرار دادن نقشه گوگل در سایت وردپرس

 

در این پست می خوام نحوه ی قرار دادن گوگل مپ در سایت رو آموزش بدم , همون طور که می دونید یکی از خدمات گوگل نقشه و موقعیت جغرافیایی هستش که می تونید با استفاده از این سرویس گوگل مکان جغرافیایی خودتون رو در سایت قرار بدید.

چرا باید گوگل مپ ( google map ) را در سایت خود قرار دهیم ؟

سایت هایی که به گوگل مپ نیاز دارن که می خواهند در مشتریان خود اعتماد ایجاد کنند , این مورد برای هر سایتی متفاوت است فکر کنید که شما یک شرکت بزرگ دارید و هر زمینه ی کاری دیگر با قرار دادن گوگل مپ در سایت خود می توانید محل کار یا شرکت خود را برای مشتریان و بازدید کننده هاتون به نمایش بزارید.

نحوه ی قرار دادن گوگل مپ در سایت

برای این کار ابتدا به آدرس google map برید و منطقه ی جغرافیایی خود را پیدا کنید مناطق معروف را می توانید search کنید مثلا ( ایران , تهران , تهران پارس ) در این صورت تهران پارس برای شما نمایش داده میشه به این صورت آدرس خود را پیدا کنید , اگر منطقه ی خود را در گوگل مپ ندارید می توانید خودتان آن را درست کنید , برای این کار روی نقشه منطقه را پیدا کنید و دقیقا روی منطقه ی مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه ی whats here? یا direction to here رو بزنید , بعد یه علامتی برای اون منطقه قرار داده میشه روی اون علامت کلیک کنید در سمت چپ صفحه می توانید برای منطقه ی خودتون نام و توضیح بنویسید و برای گوگل ارسال کنید.

بعد از اینکه منطقه جغرافیایی مشخص شد , در سمت چپ صفحه دو دکمه قرار داره یکی با اپکون پرینتر برای پرینت صفحه و یکی هم آیکون زنجیر هستش که نشانه ی لینک اون آدرس انتخابی شماست روی ایکون زنجیر کلیک کنید کنارش یه کادر ظاهر میشه مثل تصویر زیر

نحوه ی قرار دادن گوگل مپ در سایتدر این کادر ظاهر شده دو تا کد به شما میده یکی لینک منطقه هستش و یکی هم کد iframe شما برای قرار دادن نقشه ی گوگل در بین کدهای سایتتون باید از کد iframe یعنی کد دوم استفاده کنید که به صورت پیش فرض عرض و طولی براش در نظر گرفته شده برای سفارشی سازی می تونید روی متن زیرش Customize and preview embedded map کلیک کنید و در صفحه ای که ظاهر میشه نحوه ی نمایش رو شخصی سازی کنید. اگر آدرس را ( مکان جست و جو ) نگاه کنید می بینید که منطقه ی شما با چه نامی قابل جست و جو هستش. این مورد رو یادتون باشه در ادامه لازم داریم.

برای قرار دادن نقشه ی گوگل مخصوص سایت های وردپرس میشه از روش بالا استفاده کرد و همچنین برای راحتی کا می تونید از افزونه های وردپرس هم استفاده کنید.

قرار دادن گوگل مپ در ابزارک های سایت با افزونه Google Maps Widget

ابتدا باید افزونه ی Google Maps Widget رو از مخزن وردپرس دانلود و نصب کنید , بعد از نصب و فعال سازی کافیه به قسمت ابزارک های وردپرس برید و ابزارک مربوط به نقشه گوگل را در مکان مناسب قرار بدید و تنظیمات لازم رو انجام بدید  آدرس و عرض و ارتفاع همون آدرسی که در بالا گفتم یادتون بمونه

قرار دادن گوگل مپ در ابزارک های سایت با افزونه ی Google Maps Widgetاطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید و ذخیره.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا