تکنولوژی و فناوری

مایکروسافت به اصلاح رابط کاربری ویندوز 10 ادامه دارد

مایکروسافت طی دو ماه اخیر تغییرات بسیاری را در بیلد 10036 از ویندوز 10 اعمال کرده است. اگرچه در نسخه‌ای که منتشر شده بسیاری از این ویژگی‌ها و تغییرات به چشم نمی‌خورد اما چندین بهبود و اصلاحیه‌ در بیلد 10036 اعمال شده که ظاهر نسخه‌ی نهایی ویندوز 10 را تشکیل می‌دهند.

در بیلد 10036 از ویندوز ۱۰ تغییرات بسیاری در قسمت‌های مختلف از جمله Task View، بخش‌های سیستمی و رابط کاربری اعمال شده است. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات به منوی استارت ویندوز 10 مربوط است؛ این منو در بیلد جدید کمی شفاف شده و به احتمال زیاد کلا بخش‌هایی از ظاهر رابط کاربری جدید نیز به این شکل خواهد بود. به همین دلیل این بیلد از ویندوز 10 به عقیده‌ی برخی کاربران شامل ظاهری زیبا و رابط کاربری جدید بوده که کار با‌ آن را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. البته اگر این تغییرات نظر بعضی از کاربران را جلب نکند، می‌توانند آن را غیرفعال کنند.

11w

همچنین منوی استارت شامل تعداد دیگری از اصلاحات می‌شود، مثلا کاشی‌های جدید اضافه شده بیشتر کارآمد بوده، دکمه‌ها مرتب‌تر شده‌ و آیکون‌ها هم بهبود یافته است. در کل منوی استارت نسبت به نسخه‌های پیشین ویندوز بسیار زیباتر و کاربردی‌تر شده است. با این حال هنوز در انتظار اصلاحاتی هستیم که بتوان سایز و اندازه‌ی منوی استارت را تغییر داد. اپلیکیشن سیستم بخش دیگری از ویندوز بوده که شامل تغییراتی شده است. عناصر و گزینه‌های موجود در این بخش به مراتب مدرن‌تر و بهتر از قبل شده‌اند. این تنها بخشی از تلاش مایکروسافت برای یکپارچه‌سازی کل سیستم و پلتفرم خود است.

elements

هنوز مایکروسافت اقدامات زیادی تا ارائه‌ی نسخه‌ی نهایی از ویندوز 10 در پیش دارد. هر روز تغییرات و اصلاحیه‌های جدید در بیلد‌های اخیر تست می‌شوند. تغییراتی که در بیلد 10036 دیده می‌شود در برابر نسخه‌ی نهایی کمی ناچیز به نظر می‌رسد اما با این حال زمانی که مایکروسافت نسخه‌ی نهایی ویندوز 10 را ارائه کند، با سیستم‌عاملی زیبا همراه با امکانات بهینه روبرو خواهیم بود.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا