تکنولوژی و فناوری

مایکروسافت سایت «تشخیص سن از روی عکس» راه‌اندازی کرد

شرکت مایکروسافت، وبسایتی راه‌اندازی کرده که از روی عکس، می‌تواند سن صاحب عکس را حدس بزند. این وبسایت «چه سنی» – How Old – نام دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی نیوز» آمریکا، مايکروسافت گفته که این سایت از روی تجزيه و تحليل عکس، می‌تواند حدود سن واقعی صاحب آن را حدس بزند و به زودی به شکل اپلیکیشن هم به بازار ارائه خواهد شد.

کافی است که يک سلفی را در اين وبسايت بارگذاری کنيد و پس از چند ثانيه این تجزيه و تحليل به شما ارائه خواهد شد.

شبکه تلویزیونی «فاکس نيوز» هم در گزارش کوتاهی نوشته که در روابط اجتماعی، «حدس زدن سن افراد» می‌تواند بازی خطرناکی باشد و می‌تواند خاطر صاحب عکس را آزرده کند، حتی اگر این کار از سوی يک روبات صورت گرفته باشد.

شاید از همین روست که وقتی نتیجه روی سایت منتشر شد، این پیام همراه آن منتشر می‌شود: «اگر سن و يا جنسيت صاحب عکس را درست تشخيص نداده‌ايم، بابت اين اشتباه عذرخواهی می‌کنيم!»

مايکروسافت روز پنجشنبه هفته پیش در جريان کنفرانسی از اين سايت جديد خود رونمايی کرد که در حقيقت نمايشی بود از نرم افزار جديد اين شرکت برای تشخيص چهره و قرار است در آينده نزديک به شکل اپلیکیشن به بازار عرضه شود.

امتحان سن واقعی: جاستین بیبر، دیوید بکهام، مدونا

شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» هم با انتشار گزارشی درمورد سايت جديد می‌نويسد که با بارگذاری عکس تعدادی از ستاره‌ها و شخصيت‌های معروف سعی کرده است ميزان دقت اين وبسايت را بسنجد. نتيجه کار در مواردی بسيار دقيق و در موارد ديگری کاملا اشتباه بوده است.

به عنوان نمونه، اين سايت سن «جاستين بیبر» را که اکنون ۲۱ ساله است ۱۹ سال تشخيص داد. سن «ديويد بکهام» را که اکنون ۴۰ ساله است ۴۵ ساله تشخيص داد. سن هيلاری کلينتون را که ۶۷ ساله است ۴۰ ساله تشخيص داد. مدونا ۵۶ ساله را ۳۱ سال و ميشل اوباما ۵۱ ساله را ۳۷ سال تشخيص داد که همه جوانتر از سن واقعی خود هستند.

البته ميزان دقت اين سايت ممکن است متناسب با عکسی که شما به آن می‌دهيد کمتر و يا بيشتر شود. به عنوان نمونه بيل گيتس ۵۹ ساله را ۷۷ ساله تشخيص داد، شايد به اين خاطر که عکسی که به سايت «چه سنی» داده شد چهره پيرتری از او را نشان می‌داد.

به گزارش «فاکس نيوز»، شرکت مايکروسافت در توضيحات خود اين ابزار جديد را «وسيله مناسبی برای مرتب کردن آلبوم عکس خصوصی مردم» تشريح کرده است. 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا