تکنولوژی و فناوری

مرورگر اوپرا به وی‌پی‌ان رایگان و بدون محدودیت مجهز شد

مرورگر اپرا اکثرا با نام اپرا مینی می شناسند. نسخه موبایل آن سالهاست که محدودیت ها را دور می زند. و سایت ها بلوکه شده در کشورهای مختلف جهان را باز می کند. اخیرا این شرکت تصمیم گرفته است. تا برای کسب مشتریان بیشتر و برداشتن محدودیت های فیلترینگ سایت مرورگر خود را به وی پی ان رایگان مجهز کند.

دور زدن فایروال‌ها و مخفی کردن آدرس‌ اینترنتی اغلب نیاز به نرم‌افزاری جدا و یا پلاگ‌اینی جدید روی مرورگر دارد. امکاناتی که معمولا رایگان نیستند و هزینه‌ای هم باید صرف آن کنید. اما حالا مرورگر اپرا به وی‌پی‌انی رایگان و بدون محدودیت دیتا مجهز شده است. وقتی مرورگر را باز و شروع به جستجو در اینترنت می‌کنید این وی‌پی‌ان به شکل خودکار در زمینه اپرا کار می‌کند و نیاز به تنظیمات خاصی هم ندارد.
نسخه توسعه دهندگان اپرا در دسترس قرار گرفته است که روی ویندوز و سیستم عامل OS X کار می‌کند. برای فعال کردن آن باید به تنظیمات در ویندوز یا مک رفته و در بخش Privacy & Security وی‌پی‌ان را فعال و روشن کنید. حالا وارد شبکه‌ای خصوصی می‌شوید و آدرس اینترنتی شما مخفی می‌ماند. می‌توانید فایروال‌ها را دور زده و به محتوایی دسترسی پیدا کنید که در کشور یا محل کار شما ممنوع است. وی‌پی‌ان یکی از امن‌ترین راه‌های شکستن سد فیلترینگ است که در اقدامی جالب بدون محدودیت دیتا می‌توان از آن در مرورگر اپرا استفاده کرد. البته این امکان در حال حاضر در کشور امریکا، کانادا و آلمان فعال است. اما اپرا در نظر دارد که در رونمایی عمومی آن چندین کشور دیگر را نیز اضافه کند.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا