اپلیکیشن هاتکنولوژی و فناوریموبایل

معرفی اپلیکیشن های جدید برای ماشین سواران

گوگل و اپل برای هر چیزی و هر وسیله ای اپلیکیشن طراحی کردند. شما در هر زمینه ای که جست جو کنید اپلیکیشن موبایل وجود دارد. برای رانندگی چرا که نه؟ در زمینه ماشین و رانندگی اپلیکیشن های متفاوتی برای نمایش میزان مصرف ماشین, سرعت,  امنیت و… وجود دارد.

خودروهای شخصی برای خیلی از ما تنها وسیله نقلیه و جابه‌جایی نیستند. میلیون‌ها نفر از ما شیفته این وسایل می‌شویم و برای ما به شکل اسباب‌بازی‌هایی برای زمان بزرگسالی در می‌آیند. این هفته نگاهی داریم به چند اپلیکیشن برای ما عاشقان بزرگ‌سال «ماشین‌بازی»!

بازار ماشین‌های کم‌مصرف داغ است و کمپانی‌های بزرگ ماشین‌سازی ادعاهای گوناگونی در خصوص میزان مصرف موتورهایشان دارند. چند وقت قبل کمپانی هوندا در آمریکا به خاطر اینکه در تبلیغاتش میزان مصرف بنزین را کمتر از میزان واقعی مصرف اعلام کرده بود جریمه شد.

اما اگر بخواهید میزان دقیق مصرف وسیله نقلیه‌تان را بدانید می‌توانید از اپلیکیشن اکیوفول (AccuFul) استفاده کنید. این برنامه کاربردی، هم عدد واقعی مصرف بنزین را نشان می‌دهد و هم اینکه اگر در خانه بیش از یک خودرو داشته باشید می‌توانید میزان مصرف آنها را با هم مقایسه کنید و همین‌طور بودجه خانواده را تنظیم کنید.

در همین راستا، اپلیکیشن گس‌بادی (GasBuddy) هم قیمت بنزین را در پمپ بنزین‌های اطراف به شما می‌گوید و می‌توانید تصمیم بگیرید آیا به صرفه است برای بنزین ارزان‌تر کمی بیشتر رانندگی کنید یا نه.

برنامه کاربردی به‌دردبخور بعدی آی‌کار اپ (icar app) است. همان‌طور که می‌توانید در تلفن هوشمندتان گزینه‌ای را فعال کنید که در صورت دزدیده شدن مکانش را نشان بدهد، این اپلیکیشن هم به دستگاه موقعیت‌یاب (جی‌پی‌اس) ماشین متصل می‌شد و خبر می‌دهد که ماشینتان الان کجاست. این اپلیکشن به درد پدر و مادرهایی هم می‌خورد که می‌خواهند بدانند فرزندشان دقیقاً کجاست.

حالا هم اگر بخواهید بدانید که فرزندتان با ماشین کجا رفته و هم اینکه سرعت رانندگی‌اش چقدر است، می‌توانید از اپلیکشن مای مکس اسپید ۲٫۰ (My Max Speed 2.0) استفاده کنید. این اپلیکیشن (که به سیستم داخلی ماشین شما دسترسی دارد) هر پنج دقیقه یکبار سرعت ماشین و مکانش را به شما- که در خانه نگران نشسته‌اید- نشان می‌دهد.

در سال گذشته و فقط در آمریکا بیش از نیم میلیون راننده در اثر تصادفات مربوط به استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی یا جانشان را از دست دادند یا به شدت زخمی شدند.

بنا بر قانون نباید از تلفن در هنگام رانندگی استفاده کرد، اما ما معتادان عصر جدید، باید هر چند دقیقه نگاهی به تلفن همراهمان بیاندازیم که مبادا چیزی از چشممان دور بماند: پیامک، پیغام‌های توئیتری و فیس‌بوکی، ایمیل و …. و همان یک لحظه نگاه ممکن است حواسمان را از جاده پرت کرده و کار دست خودمان و بقیه بدهد.

اما برنامه کاربردی درایوسیف.ال‌وای (DriveSafe.ly) این قول را می‌دهد که بدون نگاه کردن به تلفن از آنچه در آن می‌گذرد با خبر شوید. این اپلیکشن پیامک‌ها، ایمیل‌ها، پیغام‌های فیس‌بوکی و غیره را با صدای بلند برای شما می‌خواند، فقط باید برای جواب دادن به این پیغام‌ها کمی صبر کنید.

از تلفن هوشمند می‌توانید استفاده‌های دیگری هم در رانندگی بکنید. مثلاً دوربین تلفن می‌تواند نه تنها دستگاه جهت‌یاب باشد، بلکه می‌تواند موقعیت ماشین‌های دیگر را در جاده، و هم‌چنین سرعت مجاز (و سرعت شما) و میزان مصرف بنزین و… را هم بگوید اگر از اپلیکیشن آی‌آن‌رود (IOnroad) استفاده کنید.

اپلیکیشن ویز (Waze) هم یکی دیگر از محبوب‌ترین برنامه‌های کاربردی رانندگی است. این برنامه که برخی از امکاناتش بر اساس اطلاعاتی است که رانندگان دیگر به طور زنده به آن منتقل می‌کنند، نه تنها خبر می‌دهد که سریع‌ترین و کم‌ترافیک‌ترین راه کدام است، بلکه محل حضور پلیس را هم خبر می‌دهد.
اطلاعاتی از این دست توسط استفاده‌کنندگان باید به سیستم داده شود و همین باعث شده که به تازگی برخی از پلیس‌های راهنمایی و رانندگی به این قابلیت این اپلیکیشن اعتراض کرده‌اند.

در شهرهای بزرگ نه تنها یافتن جای پارک کار شاقی است که بعضی وقت‌ها قیمت آنها هم سر به فلک می‌کشد. اپلیکیشن چیپ پارکینگ (Cheap Parking) قیمت پارکینگ‌های مختلف نزدیک به شما را بررسی می‌کند و بعد می‌توانید انتخاب کنید که به کدام بروید.

حالا اگر به یک پارکینگ رفتید و موقع برگشت نتوانستید ماشینتان را پیدا کنید، اپلیکیشن مای‌کار پارگ (MyCar Park) به شما کمک می‌کند مکان دقیق پارکتان را بیابید. البته به شرطی که موقعی که ماشین را ترک می‌کردید، یادتان مانده باشد که مکانش را به این برنامه بگویید!

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا