تکنولوژی و فناوریموبایل

موبایل گمشده یا سرقتی را با این اپلیکیشن پیدا کنید!

 
معمولا در کشور ما اکثر گوشی های که گم می شوند دیگر پیدا نمی شوند. پیدا کردن گوشی های دزدیده شده و گم شده نیاز به پیگری قضایی و مخابرات دارد. که دردسر زیادی دارد. اگر گوشی قیمت بالایی نداشته باشد. با توجه به دردسرهای آن ارزش پیگیری ندارد.

با اپلیکیشن جدید شرکت امنیتی کاسپرسکی برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌توانید گوشی گمشده و یا سرقتی خود را از راه دور غیرفعال و قفل کنید و یا آن را بیابید. 

 

دارنده‌گان آی‌فون در صورتی که سیستم عامل خود را به‌روز کرده و البته گوشی خود را جیل‌برک نکرده باشند، می‌توانند در صورت گم شدن یا دزدیده شدن آی‌فون امیدوار باشند با استفاده از اپلیکیشن امنیتی پیش فرض iOS به نام Find My iPhone گوشی آی‌فون خود را بیابند. اما دارنده‌گان گوشی‌های اندرویدی چنین امکانی در اختیار ندارند.

اما مشکل اینجاست که نداشتن یک برنامه امنیتی ایمن به این معنی نیست که کاربران حواس خود را بیشتر جمع کرده و گوشی خود را گم نمی‌کنند. بنا بر ادعای کاسپرسکی، گوشی‌های اندرویدی ٥ درصد از کاربران این گوشی‌ها یا گم شده و یا از صاحبان آن‌ها دزدیده می‌شود. البته گفته شده است که در برخی از کشورها این رقم به ١٥ درصد هم می‌رسد.

 

اکنون شرکت امنیتی روسی کاسپرسکی با ارائه یک برنامه امنیتی برای گوشی‌های اندرویدی کوشیده است این نقیصه امنیتی اندروید را تا حدی جبران کند و شانس یافتن گوشی دزدی یا سرقتی را افزایش دهد. اپلیکیشن کاسپرسکی !Phound نام دارد و به صورت مجانی از طریق فروشگاه گوگل پلی قابل دریافت و دانلود است.

این اپلیکیشن به کاربران کمک می‌کند تا از راه دور گوشی گم شده یا سرقتی را قفل کنند تا دسترسی سارق یا یابنده به اطلاعات درون آن غیرممکن شود. به هر حال، سارق یا یابنده عزیز همیشه گوشی شما را پس نمی‌آورند چون برایشان نمی‌صرفد و البته اگر قصد پس دادنش را داشتند اصلا آن را نمی‌دزیدند! در این حالت دست‌کم غیرقابل استفاده کردن گوشی برای سارق و البته ایمنی اطلاعات شخصی کمی از رنج دزدیده شدن آن می‌کاهد.

با این اپ همچون اپ Find My iPhone آی‌فون می‌توان از چهره سارق از راه دور عکس گرفت و اگر گوشی گم شده باشد با فرستادن یک پیام که روی گوشی بالا می‌آید از یابنده خواست گوشی را به شما برگرداند. در نهایت پس از فرستادن پیام "لطفا گوشی من را پس بده!" و قفل کردن گوشی، اگر یابنده محترم باز هم از پس دادن آن خودداری کرد، و داشتن عکسش هم به یافتن او کمکی نکرد، می‌توان از راه دور کلیه اطلاعات موجود در دستگاه (چه حافظه داخلی و چه SD) را پاک کرد.

اما اگر گوشی شما جایی در منزل یا فضای آزاد در حین بازی و یا مکانی مشخص و محدود گم شده باشد، می‌توانید با فعال کردن یک زنگ هشدار گوشی خود را خیلی سریع بیابید. تمام اقدامات از راه دور برای گوشی از طریق وب‌سایت کاسپرسکی و حساب کاربری که شما با نصب اپ دریافت کرده‌اید، انجام می‌شود.

منبع: اینترنشنال بیزنس تایم & Gadget

 

 

 

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا