آموزش سئووب

سایت های خوب با طراحی موبایلی در صدر نتایج جستجوی گوگل

گوگل سایت های دارای قالب واکنش گر با نسخه موبایلی را در اولویت نتایج جستجوی خود قرار می دهد.

یکی از شاخص های کلیدی در سئو سایت واکنش گرا بودن قالب برای دستگاه های موبایل, تبلت, لپ تاپ و… به عبارت دیگر طراحی قالب متناسب با تمامی گوشی ها است. موتور جست جوگر گوگل هر روز محبوب تر می شود و بیش از 90 درصد کاربران از این موتور جست جوگر استفاده می کنند. پس یک سایت خوب باید تمامی شاخص های مورد نظر گوگل را رعایت کند. گوگل در آپدیت جدید 2015 اعلام کرد که با اعمال تغییراتی در الگوریتم جستجوی خود، از رو زاول ۲۱ آوریل(اول اردیبهشت) طراحی مناسب وب‌سایت‌ها برای نسخه موبایلی را در نتایج خود اعمال خواهد کرد و با دادن امتیاز به این وب‌سایت‌ها، در لیست نتایج جستجوی خود، آن‌ها را در جایگاه بالاتری خواهد نشاند. داشتن یک سایت با قالب واکنش گرا متناسب با تمامی دستگاه ها علاوه بر جلب رضایت کاربران می تواند باعث افزایش بازدید و ورودی گوگل سایت شما نیز شود. پس هر چه سریعتر سایت ها خود را به قالب واکنش گرا با نسخه ی موبایل مجهز کنید.
گوگل اعلام کرده با توجه به رشد روزافزون بازدید از وب‌سایت‌ها از طریق گوشی‌های هوشمند، وب‌سایت‌هایی با طراحی خوب نسخه موبایلی در صدر لیست نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گیرند.
Google2015

رشد افزایش کاربرد تبلت و گوشی‌های هوشمند برای مقاصد آن‌لاین موجب شده طراحی وب‌سایت متناسب با فضای موبایلی اهمیت مضاعف بیابد. وب‌سایت‌هایی که دارای طراحی منعطف هستند و برای پلت‌فورم‌های مختلف مناسب هستند به تدریج اهمیت بیشتری می‌یابند و گوگل نیز به استقبال این موضوع رفته است.

گوگل مدعی است این تغییرات که جنبه تشویقی هم برای ترغیب مالکان وب‌سایت‌ها برای باز طراحی وب‌سایت‌هایشان متناسب با پلت‌فورم موبایلی خواهد  داشت و در تمام زبان‌ها اعمال خواهد شد، در نهایت موجب کیفیت بهتر طراحی وب‌سایت‌ها خواهد شد. زیرا گوگل در نتایج جستجوی خود کاربران را در درجه اول به این وب‌سایت‌ها هدایت خواهد کرد.

توامان با تغییرات، گوگل از اطلاعات اپلیکیشن‌های نمایه شده همچون یک فاکتور استفاده خواهد کرد. به این معنا، اپلیکیشن‌ها، برنامه‌ها و سرویس‌هایی که کاربران بیشتری عضو آن‌ها شده‌اند و یا دفعات بیشتری دانلود شده‌اند در لیست نتایج جستجو جایگاه بهتری خواهند داشت.

این تغییرات قاعدتا به نفع کاربران تمام خواهد شد چون در نهایت وب‌سایت‌ها برای داشتن شانس بهتر برای دیده شدن ناچار هستند نسخه موبایلی خود را طراحی و به‌روز کنند و سود این تغییرات هم به کاربرانی خواهد رسید که بازدید کننده این وب‌سایت‌ها هستند و با خدمات بهتری مواجه خواهند شد.

منبع: thenextweb

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا