آموزش کامپیوتراینترنت

نحوه انتقال اینترنت گوشی به تبلت و لپ‌‌تاپ

به اشتراک گذاری اینترنت گوشی هوشمند با دیگر دستگاه‌ها (تبلت، لپ‌تاپ و یا گوشی هوشمند دیگری) در سیستم عامل‌های مختلف اندروید، iOS و ویندوز فون بسیار آسان است. در ادامه روش به اشتراک گذاری اینترنت گوشی هوشمند با سایر دستگاه‌ها را که می‌توانیم هات‌سپات وای‌فای بنامیم، با هم مرور می‌کنیم.

گاهی که به اینترنت وای‌فای دسترسی نداریم و تنها امکان ارتباطی ما اینترنت سیم کارت گوشی هوشمند است، می‌توانیم اینترنت گوشی را با سایر دستگاه‌های‌مان، به اشتراک بگذاریم.

اینترنت وای‌فای امکان خوبی برای استفاده هم‌زمان چند دستگاه از اشتراک اینترنت را به ما می‌دهد، اما اینترنت وای‌فای همیشه در دسترس نیست. اگر روی گوشی هوشمند خود اینترنت داشته باشید شاید مشکل نبود وای‌فای شما حل شده باشد، اما برخی کارهای اینترنتی را نمی‌توان به خوبی لپ‌تاپ یا تبلت در گوشی هوشمند انجام داد. گاهی هم با دوست یا همسر خود جایی هستید و تنها گوشی یکی از شماها دارای اینترت است و شاید بخواهید همراه‌تان را در اینترت گوشی خود سهیم کنید.

هات‌سپات وای‌فای در اندروید

در گوشی هوشمند اندرویدی خود آیکون تنظیمات Settings را کلیک کنید و سپس گزینه More را بزنید و در صفحه جدید روی گزینه Wireless & networks کلیک کنید و سپس در صفحه جدید روی گزینه Tethering & portable hotspot کلیک کنید.

با توجه به اینکه بیشتر شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند اندرویدی، این سیستم عامل را برای گوشی خود تا حدی شخصی و طراحی آن را سفارشی می‌کنند، این مسیر ممکن است در گوشی‌های مختلف اندکی متفاوت باشد، اما در هر صورت باید به قسمت تنظیمات وایرلس wireless settings بروید.

در این قسمت شما می‌توانید تنظیمات لازم برای درست کردن هات‌سپات وای‌فای را بیابید. اینجا شما می‌توانید ٢ گزینه مختلف را برای به اشتراک گذاری اینترنت گوشی و یک گزینه برای به اشتراک گذاری بلوتوث را ببینید. در مکان‌های عمومی بهتر است برای هات‌سپات وای‌فای که درست می‌کنید، رمز عبور درست کنید.

روی گزینه Set up Wi-Fi hotspot کلیک کنید و در صفحه جدیدی که باز می‌شود می‌توانید برای اینترنت خود نامی انتخاب کنید و آن را رمزگذاری کنید و تغییرات را ذخیره کنید. البته سیستم نام AndroidAP را به صورت پیش‌فرض به هات‌سپات شما می‌دهد که شما می‌توانید اگر بخواهید آن را تغییر دهید.

اکنون شما در لیست وای‌فای‌های در دسترس روی دستگاه مورد نظرتان، هات‌سپات خود را هم می‌بینید و پس از کلیک روی آن، رمز عبوری را که درست کرده‌اید وارد می‌کنید و به اینترنت گوشی هوشمندتان متصل می‌شوید.

هات‌سپات وای‌فای در  iOS

در آی‌فون ابتدا به بخش تنظیمات Settings بروید و سپس روی گزینه Cellular کلیک کنید و در صفحه جدید روی گزینه Personal Hotspot کلیک کنید. البته از نسخه ٨/١ iOS به بعد، آیکون Personal Hotspot به همان صفحه اصلی تنظیمات منتقل شده است.

کلید مقابل Personal Hotspot را کلیک کنید تا این سرویس فعال شود. در ردیف پائین همین صفحه، رمز عبور پیش فرض را می‌بینید و البته با کلیک کردن روی آن، امکان تغییر آن به رمز عبور دلخواه خود را دارید. برای اتصال این اینترنت به دستگاه خود، البته علاوه بر وای‌فای می‌توان از بلوتوث و کابل یواس‌بی هم استفاده کرد.

هات‌سپات وای‌فای در ویندوزفون

در ویندوز فون به قسمت تنظیمات Settings بروید و سپس در صفحه تنظیمات روی گزینه internet sharing کلیک کنید. در این صفحه، کلید مقابل گزینه Sharing را روشن کنید، در صفحه جدید Setup، نام کاربری و رمز عبور مناسب برای هات‌سپات خود بسازید. این روش از ویندوز ٧/٥ به بالا کاربرد دارد و تنها تفاوت نسخه‌های ویندوز ٨ به بالا با نسخه‌های قبلی این است که نسخه‌های تازه‌تر اجازه اتصال به ٨ دستگاه را می‌دهد.

چنان‌چه پیشتر تاکید شد برای استفاده از اینترت هات‌سپات وای‌فای روی دستگاه‌های خود تنها کافی است پس از فعال کردن هات‌سپات گوشی هوشمند خود، وای‌فای لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند دیگر را روشن کنید و در لیست وای‌فای دستگاه خود، نام وای‌فای هات‌سپاتی که در بخش‌های قبل انتخاب کرده‌اید را بیابید. سپس برای اتصال، باید رمزی را که پیش از این در دستگاه هوشمند خود انتخاب کرده‌اید، وارد کنید و به اینترنت متصل شوید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا