تکنولوژی و فناوریموبایل

هنوز پیامک تبلیغاتی دریافت می‌کنید؟

دریافت پیامک تبلیغاتی یکی از مشکلات و مزاحمت هایی است که همیشه دارندگان موبایل درایران از آن گلایه دارند. و حتی در بعضی از روزها مشاهده می کنیم بیش از 10 پیام تبلیغاتی برای ما می آید. آخرین راه حل برای انی مشکل ارسال کدی است به اپراتور تا مانع رسیدن اینگونه پیامک‌ها برای کاربران شود

موضوع ارسال انبوه پیامک‌های تبلیغاتی برای شهروندان ایرانی از مدتی پیش مورد بحث و بررسی است. اعتراض‌های صاحبان تلفن همراه درباره این پیام‌ها که بدون درخواست آن‌ها برایشان فرستاده می‌شود، وزارت خانه‌های مختلف را در ایران مجبور به پیگیری این موضوع کرد. 

پیش از این محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده بود که کمیته‌ای با حضور ۱۰ دستگاه مختلف به ریاست وزارت ارشاد برای نظارت بر محتوای پیامک‌ها و ساماندهی آن‌ها تشکیل شده است. 

در تازه‌ترین اخبار راه حل این مشکل ارسال کد لغو پیامک‌های تبلیغاتی پیشنهاد شد. 

طرحی که براساس آن مشترک با وارد کردن یک کد می‌تواند جلوی فرستاده شدن این پیام‌ها به تلفن همراه خود را بگیرد. 

شرکت همراه اول اعلام کرده که مشترکین آن می‌توانند عدد ۱ را به شماره ۸۹۹۹ ارسال کنند یا اینکه کد دستوری *۸۹۹۹# را شماره گیری کرده و با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰ تماس بگیرند. 

برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در ایرانسل نیز باید عدد ۲ را به شماره ۵۰۰۵ ارسال کرد و یا می‌توان از طریق خط ایرانسل خود با شماره ۷۰۰ تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور درخواست خود را مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی بیان کنند. 

با همه این‌ها به نظر می‌رسد مشکل پیامک‌های تبلیغاتی و پیامدهای آن همچنان ادامه دارد. 

برخی از شهروندان از کلاهبرداری‌های پیامکی شکایت داشته‌اند. 

کلاهبرداری‌هایی که یا به صورت ارسال پیامک و دریافت هزینه از مشترک به خاطر ارسال آن انجام می‌گرفت یا به شکل‌های دیگر مثل اعلام برنده شدن مشترک در یک جایزه گران قیمت و درخواست اطلاعات حساب او انجام شده و همچنان نیز صورت می‌گیرد.

منبع: خبرآنلاین

 

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا