تکنولوژی و فناوریموبایل

وضعیت نابسامان نسخه‌های جدید اندروید

گوگل نسخه جدید سیستم عامل خود را اندروید آب نبات چوبی معرفی کرده است.

اندروید آب نبات چوبی به طور عمومی پنج ماه پیش به بازار عرضه شد اما این آپدیت بدون حاشیه و دردسر نبوده است. داستان چیست؟

در حال حاضر کمتر از ۲ درصد دستگاه‌های اندرویدی به نسخه آب نبات چوبی ارتقا پیدا کرده‌اند و این نسخه برای بسیاری از دستگاه‌ها در دسترس نیست. گوگل در وضعیت بغرنجی گرفتار شده است و هنوز نتوانسته است راه حل مناسبی برای آن ارائه کند.

از یک سو، بسیاری از کاربران بی‌صبرانه منتظر نسخه جدید هستند و حتی بسیاری برای داشتن آن، اقدام به خرید گوشی‌های نو کرده‌اند اما از سوی دیگر نیز، برخی از سازندگان گوشی‌ها هنوز نتوانسته‌اند نسخه بومی شده شرکت خود را تکمیل کرده و عرضه کنند. بنابراین یک حالت تعلیق برای استفاده از نسخه آب نبات چوبی به وجود آمده است.

در واقع یکی از دلایل اصلی این وضعیت، نحوه ارائه نسخه‌های جدید اندروید است. اینکه یک نسخه رسما به بازار عرضه شود اما تا مدت‌های مدید خبری از آن نباشد، به نظر درست نمی‌آید. پروسه‌ای که الان طی می‌شود شبیه این است که ابتدا پیش-ارائه نسخه جدید به اطلاع عموم می‌رسد، نسخه جدید در برخی گوشی‌های خاص اجرا می‌شود، نقاط ضعف از طریق این گوشی‌ها شناسایی و برطرف می‌شود، کدهای برنامه برای سازندگان فرستاده می‌شود و در ‌‌نهایت بعد از انجام تست، نسخه نهایی منتشر می‌شود.

می‌دانیم که داریم در مورد اندروید صحبت می‌کنیم و دستگاه‌های بسیار زیادی در سطح جهان باید مدیریت شوند اما این روش نیز صحیح نیست. به نظر می‌رسد بد نیست که به جای این کار، از روش دیگری برای ارائه نسخه جدید استفاده شود: گوگل نسخه جدید را تولید کند، آن را برای تست سخت افزاری به سازندگان بفرستد، سازندگان تست کرده و به گوگل اطلاع دهند و در ‌‌نهایت گوگل نسخه نهایی را منتشر کند.

در وضعیتی که الان با آن روبرو هستیم، قدرت در دستان سازندگان گوشی‌ها است و آن‌ها می‌توانند پروسه را تا مدت‌ها به عقب بیندازند اما با روشی که گفته شد، قدرت به گوگل برمی گردد.

 

منبع: تک ریپابلیک

 

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا