تکنولوژی و فناوری

ویندوزفون امن‌ترین سیستم عامل برای موبایل

هر چند اندروید محبوب ترین سیستم عامل موبایل در جهان است. اما از لحاظ امنیت آنچنان قدرتمند نیست. نفوذ پذیری به آن برای هکرها بسیار راحت است.

استیو لرد، صاحب شرکت “خدمات امنیتی Mandalorian”، که ۱۵ سال در عرصه تست نفوذپذیری برنامه‌ها و سیستم عامل‌ها سابقه کار دارد، ویندوزفون را به عنوان امن‌ترین سیستم‌عامل برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد.

استیو لرد در مصاحبه با “WhatMobile.net” در خصوص سوالی که در مورد امن‌ترین سیستم‌عامل از او پرسیدند، این گونه پاسخ داد که «هر سه سیستم‌عامل اندروید، ویندوزفون و “iOS” ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند ولی از نظر مقاومت در مقابل نفوذپذیری در برابر حملات هکرها، می‌توان گفت که اکنون ویندوزفون امن‌تر است، و احتمال نفوذپذیری در آن بسیار کم است و سخت‌تر هک می‌شود.»

او در ادامه گفت اگر از نظر فیزیکی به دستگاه دسترسی داشته باشیم، برای نفوذ ابتدا سیستم‌عامل اندروید و پس از آن “iOS” به راحتی قابل نفوذ است. بلک‌بری در این شرایط امنیت بسیار خوبی دارد در حالی که اندروید راحت‌ترین سیستم‌عامل است برای نفوذ هکر‌ها در مواقعی که دسترسی فیزیکی به دستگاه دارند.

لرد در خصوص امنیت گوشی‌های هوشمند قدیمی گفت: «این گوشی‌ها احتمال نفوذ بالاتری دارند، چرا که نقاط ضعف امنیتی آن‌ها مشخص شده است، و امکان نفوذ به آن‌ها نسبت به گوشی‌های هوشمند جدید راحت‌تر است.» او در ادامه استفاده یک گوشی معمولی را نسبت به یک گوشی هوشمند قدیمی توصیه کرد. او همچنین ویندوزفون را سیستم‌عامل امن برای گوشی‌های هوشمند قدیمی دانست و تنها استفاده از گوشی هوشمند قدیمی بلک‌بری “BB10” را توصیه کرد.

لرد در آخر ویندوزفون ورژن ۸ به بالا را امن‌ترین سیستم‌عامل برای گوشی‌های هوشمند دانست.

منبع: http://wmpoweruser.com/hacker-claims-windows-phone-the-most-secure-smartphone-os/

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا