تکنولوژی و فناوریکامپیوتر و اینترنت

ویندوز ۱۰ آخرین نسخه ویندوز خواهد بود

چند سالی بود که شاهد عرضه نسخه های مختلف ویندوز بودیم. طی 6 سال 4 نسخه از ویندوز 7, ویندوز 8, 8.1  و اخیرا ویندوز 10 ارائه شد. که چنین روندی باعث خستگی کاربران و برنامه نویسان حتی شرکت ها کامپیوتر و تکنولوژی شده بود. زیرا نسخه های مختلف ویندوز در عین محبوبیت با بعضی از برنامه ها و درایورها مشکل داشتند. کاربران را مجبور می کرد. تا از نسخه های قدیمی ویندوز مثل xp و یا سون استفاده کنند.

اما حالا اخبار رسیده از مایکروسافت حاکی از آن است که بعد از ویندوز ۱۰ نسخه دیگری از ویندوز عرضه نخواهد شد. ویندوز ۱۰ آخرین نسخه سنتی مایکروسافت است و این کمپانی قصد دارد همین نسخه را مرتبا به روزرسانی کرده و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کند.

وب‌سایت ورج از قول یکی از مهندسان مایکروسافت نقل کرده است که کمپانی در حال عرضه ویندوز ۱۰ است و چون این آخرین مدل ویندوز خواهد بود کار عرضه آن طول کشیده است.

او همچنین توضیح داده است که مایکروسافت سال‌ها پیش در حالی که ویندوز ۸.۱ را عرضه می‌کرد کار بر روی ویندوز ۱۰ را هم آغاز کرده بود. نسخه‌ای که به دلیل داشتن نقاط قوت فراوان قرار است فقط به روز رسانی شود.

دلیل توقف طراحی و ساخت ویندوز جدید این است که مایکروسافت قصد دارد که ویندوز را به سرویس تبدیل کند. این کمپانی توضیح زیادی درباره این برنامه نداده است. گزارش د‌ورج در اینباره می‌گوید که «مایکروسافت راه و روشی که در آن ویندوز را ساخته و عرضه می‌کند را تغییر داده است که حاصل آن هم ویندوز ۱۰ است. به جای رونمایی‌های بزرگ و جنجالی از این پس فقط بهبود همین سیستم ویندوز ۱۰ مدنظر است. بخشی از آن هم در نسخه فعلی ویندوز ۱۰ انجام شده است. مثلا منوی استارت یا اپلیکیشن‌های نسخه ویندوز ۱۰ برنامه هایی جداگانه هستند که مستقلا می توان آنها را برای کل سیستم ویندوز به‌روزرسانی کرد.»

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا