تکنولوژی و فناوری

ویندوز 10 پسورد ندارد

مایکروسافت روش ورود به برخی اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ را به گونه‌ای تغییر داده است که دیگر نیازی به پسورد ندارند.

شرکت مایکروسافت در حال اضافه کردن استاندارد Fast Identity Online در ویندوز ۱۰ است تا برای ورود به تعدادی از اپلیکیشن‌ها نیاز به استفاده از پسورد نباشد.

اعتماد بیهوده کاربران به پسوردهای ضعیف که به راحتی قابل شکستن هستند در کنار اتفاقات‌گاه به‌گاه در زمینه لو رفتن پسورد‌ها در اینترنت، آشکار می‌کند که باید استفاده از پسورد‌ها را به کناری گذاشت و از روش‌های مطمئن‌تر دیگر استفاده کرد.

استانداردهای Fast Identity Online یا‌‌ همان Fido تلاش می‌کنند یک چارچوب جهانی برای تعیین هویت ایجاد کنند که هم امن باشد و هم بی‌نیاز از پسورد باشد. این استاندارد‌ها می‌تواند شامل روش‌های استفاده از بدن مانند تشخیص چهره، صدا، چشم و اثر انگشت یا روش‌های دیگر باشد. شرکت‌هایی که در این زمینه همکاری می‌کنند شامل سامسونگ، ویزا، PayPal، مس‌تر کارت، گوگل، لنوو، مایکروسافت و چند شرکت دیگر است.

تلاش مایکروسافت برای ایجاد یک روش ورود به حساب، بی‌نیاز از پسورد نیز در راستای همین همکاری است. مایکروسافت می‌خواهد ورود به ویندوز ۱۰، استفاده از سرویس Azure و اپلیکیشن‌هایی نظیر مایکروسافت آفیس به روشی امن و با تایید دو مرحله‌ای انجام بگیرد بدون آنکه نیازی به پسورد وجود داشته باشد.

تا هر سطحی که بتوان خطاهای انسانی را در امنیت دیجیتال کاهش داد، کاربران از امنیت بالاتری برخوردار خواهند بود.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا