تکنولوژی و فناوریعلمی و پزشکی

چطور صورت خود را لاغر کنید؟

یکی از دلایل نداشتن صورت زیبا چاق بودن بیش از حد آن است. اگر صورتی چاق دارید و از داشتن چربی در صورت خود ناراحتید، می توانید با رعایت کردن مراحل زیر، براحتی صورت خود را لاغر کنید.

حداقل ۸ لیوان آب در روز بنوشید

مطمئنا این عمل، اصلی ترین و موثر ترین عمل برای لاغر کردن صورت خواهد بود، زمانی که به اندازه کافی اب نوشیده نشود، بدن حالت ایمنی به خود می گیرد و بدن چون جزیره ای بیابانی می شود که یک منبع آب کوچک دارد. پس باید ان را مرطوب نگهدارد. در نتیجه صورت شروع به باد کردن می کند. این پف کردن به مقداری است که محسوسا می تواند آن را دید. اگر از خوردن نوشیدنی هایی چون شیر و آب خسته شده اید می وانید کی آب گازدار با لیمو یا اهک را امتحان کنید.

نوشیدنی های دیگر چون قهوه، چای، نوشابه های رژیمی و … آب بدن را به سمت تعادل می برد اما ممکن است کالری آنها باعث چاقی شود.

حداقل سه عدد میوه و سه وعده سبزیجات در روز بخورید

با خوردن آنها از آب درون آنها نیز تغذیه کرده اید، میوه ها سرشار از آب با فیبر بالا می باشند که به شما کمک می کند تا احساس سیری بکنید. پر با خوردن میوه شما کمتر به سراغ تنقلات خواهید رفت و از کالری کمتری استفاده کرده اید. سعی کنید کیسه ای از هویچ های کوچک در میز کار خود داشته باشید تا به جای آب نبات از آنها بخورید.

نه، به الکل

هرچیزی که در شراب، آب جو و هر نوشیدنی الکلی دیگر است باعث می شود آب بدنتان را از دست بدهید و می دانیم که باعث پف کردن صورت خواهد شود. علاوه بر آن باید به کالری آنها نیز توجه کرد، یک لیوان شراب می تواند ۱۰۰ کاری داشته باشد. پس الکل را فراموش کنید و به جای آن از نوشیدنی هایی چون آب و آب گازدار استفاده کنید.

بیشتر کلسیوم بخورید

تعداد زیادی از مطالعات نشان داده است که مصرف حداقل ۱۲۰۰ میلی گرم ملسیم از منابع غذایی چون مواد لبنی، می تواند باعث از دست رفتن بیشتر چربی در بدن شود.با توجه به این مطالعات اگر شما در میان وعده خود لبنیاتی چون ماست یا پنیر بخورید، می توانید چربی بسیاری بسوزانید.

روزانه ۲۵۰ کالری کم کنید و ۲۵۰ کالری بسوزانید

هر کیلو گرم چربی حاوی ۷۰۰۰ کالری است. پس به طور منظم آن را سعی کنید از دست بدهید. تعداد مساوی از کالری ای که از تغذیه بدست می آورید کم می کنید، ورزش کنید و یا سعی کنید آن را بسوزانید. ساده ترین راه این است که ۵۰۰ کالری در روز کم کنید تا در هفته نیم کیلو گرم چربی های بدنتان را بسوزانید. راه رفتن سریع، بهترین و سریع ترین راه برای سوزاندن کالری می باشد.

نمک را فراموش کنید

اگر می خواهید نمک استفاده کنید، به یاد داشته باشید که نمک نفاخ است و با خوردن آن ممکن است بدنتان پف کند. غذاهای زیادی سدیم بالایی دارند و زمانی که به آن نمک اضافه می کنید، مقدار سدیم آن را افزایش داده اید، مخصوصا موادی چون سس سویا، سوپ های کنسرو شده و تن ماهی و ماهی قزل آلا. پس مراقب استفاده خود از نمک باشید و سعی کنید اگر نمی توانید آن را ترک کنید، حواستان به خوردن چوب شور یا چیپس ها باشد.

تمرینات قدرتی انجام دهید

با وزنه و ماشین آلات تمرینی، دمبل یا وزن می توانید ورزش های قدرتی انجام دهید. تا بافت های عضلانی را بدن شما حفظ کند تا عضلات شما بیشر باشد و بیشتر کالری بسوزانید. حتی زمانی که بدن شما روی مبل است می توانید وزنه بزنید و کالری بسوزانید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا