تکنولوژی و فناوریموبایل

چهره جدید اپلیکیشن جی‌میل در اندروید

جی‌میل در راه پشتیبانی از اکانت‌های یاهو و آوت‌لوک

گوگل که اکنون مشغول روانه کردن «آب‌نبات چوبی» خود به بازار است، از به‌روز رسانی اپلیکیشن‌های کلیدی خود در سایر نسخه‌های اندروید نیز غافل نشده و نسخه جدید جی‌میل را نیز معرفی کرده است.

گوگل در حال روانه کردن تدریجی اندروید ۵ موسوم به لالی‌پاپ (آب‌نبات چوبی) به بازار است و در کنار آن گفته که کاربران سایر نسخه‌ها نیز می‌توانند از به‌روز رسانی جدید تقویم گوگل و جی‌میل که به زودی انجام خواهد شد، لذت ببرند.

به گزارش سی‌نت، نسخه جدید جی‌میل در اندروید طراحی جالب و قابل توجهی دارد. یک نوار قرمز به بالای صفحه اپلیکیشن اضافه شده؛ ستون ابزار سمت چپ نیز به قوت خود باقی‌ست و با کلیک بر روی آن می‌توانید بخش‌های مختلف دیگر را ببینید.

اما بزرگ‌ترین تغییر، مربوط به اضافه‌شدن یک قابلیت است که بسیاری منتظرش بودند. اکنون می‌توانید حساب‌های کاربری ای‌میل خود در سایر سرویس‌ها را هم به جی‌میل اضافه کرده و تمام نامه‌ها را در یک‌جا داشته باشید. اپلیکیشن جدید این امکان را به شما می‌دهد که اکانت‌های POP و IMAP مثل یاهو و آوت‌لوک را نیز در یک‌جا جمع کنید.

یک آیکون کوچک «ریپلای» یا همان پاسخ دادن به ای‌میل، به انتهای هر نامه الکترونیک نیز اضافه شده و آیکون‌های مربوط عملکردهای دیگر مانند اضافه‌کردن پیوست به نامه نیز از حالت نیمه مخفی، به بدنه ای‌میل‌ها منتقل شده‌اند.

در نسخه قبلی اگر شما در اینباکس، ایمیلی را به طرف چپ یا راست می‌کشیدید، می‌توانستید آن‌را پاک کنید. این مساله گاه باعث می‌شد که به صورت ناخواسته بعضی نامه‌ها از دست بروند. اکنون امکان آن‌را دارید که به قسمت تنظیمات عمومی بروید و پیش‌فرض خود برای این حرکت –شامل آرشیو کردن یا از بین بردن نامه- را انتخاب کنید.

جیسون پارکر ستون‌نویس سایت سی‌نت معتقد است که اپلیکیشن جدید، امکانات کوچک اما مهمی را در اختیار کاربران گذاشته و در مجموع کار روزانه با جی‌میل را راحت‌تر می‌کند.

اگر هنوز پیغام مربوط به آپ‌دیت جی‌میل را در نسخه‌های ۴ به بالا در اندروید دریافت نکرده‌اید، منتظر باشید که همین روزها اپلیکیشن جدید را ببینید.

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا