آموزش کامپیوترویندوز

چگونه از شر برنامه هنگ کرده خلاص شویم؟

قفل کردن و هنگ کردن برنامه‌ها فقط مختص ویندوز نیست بلکه در سیستم عامل‌های دیگر نیز این اتفاق رخ می‌دهد. چگونه باید از آن برنامه خارج شد؟

هر سیستم عاملی روش خاصی برای خارج شدن از یک برنامه که هنگ کرده است ارائه کرده است که چند سیستم عامل را در این مطلب با هم مرور می‌کنیم.

آیفون/آیپد

در سیستم عامل iOS کافی است که شما دوبار دکمه اصلی را فشار دهید تا لیست اپلیکیشن‌های در حال کار نمایش داده شود. سپس اپلیکیشن مورد نظر را به بالا بکشید تا از لیست حذف شود. در ‌‌نهایت صفحه گوشی را خاموش کنید. دفعه بعد که اپلیکیشن را اجرا کنید، می‌توانید امیدوار باشید که درست کار کند.

اندروید

ساده‌ترین راه برای خروج از یک اپلیکیشن در اندروید نیز به سیستم عامل iOS شباهت دارد. در اندروید (فرض کنید سامسونگ گلکسی) با فشار دادن و نگه داشتن دکمه اصلی، اپلیکیشن‌های در حال اجرا نمایش داده می‌شود. با انتخاب اپلیکیشن مورد نظر و کشیدن آن به سمت راست یا چپ از لیست حذف می‌شود.

ویندوز

در ویندوز روشی که بسیاری آن را می‌دانند استفاده از دکمه‌های Ctrl + Alt + Delete است و از آنجا کلیک روی Task Manager اما روش سریع‌تر آن استفاده از دکمه‌های Ctrl + Shift + Escape است.

در پنجره‌ای که باز می‌شود، برنامه مورد نظر را پیدا کرده و با انتخاب آن گزینه End task را بزنید تا از برنامه خارج شود.

مک

در سیستم عامل X روی مک نیز با فشار دادن دکمه‌های Command + Option + Escape می‌توانید پنجره خروج اجباری را باز کنید. با انتخاب گزینه Force Quit از برنامه مورد نظر خارج خواهید شد.

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا