تکنولوژی و فناوریموبایل

چگونه محل زندگی‌مان را در اینستاگرام مخفی کنیم؟

با غیر فعال کردن و حذف قابلیت نقشه محل زندگی ما که اینستاگرام از روی عکس‌های‌مان می‌سازد، حریم خصوصی و خود را از دید عمومی به نحو مناسبی محفوظ نگه می‌داریم.

اینستاگرام بی سر و صدا و به صورت مخفی نقشه‌ای از محل زندگی شما و مکان‌هایی که می‌روید و عکس می‌گیرید می‌سازد و این در بهترین حالت به معنی نقض حریم خصوصی است. اما راهی برای غیرفعال کردن و حذف این نقشه وجود دارد. واقعا دلیلی ندارد دنبال کنندگان‌تان بدانند شما در طول روز کجاها می‌روید.

اگر نمی‌خواهید با استفاده از تگ مکانی عکس‌های‌تان همه بدانند دقیقا کجا زندگی می‌کنید، به چه رستورانی می‌روید، در کدام پارک قدم می‌زنید و از چه فروشگاه‌هایی خرید می‌کنید و سفر را در چه هتلی با یارتان گذرانده‌اید، بهتر است امکان ترسیم نقشه زندگی خود را از اینستاگرام سلب کنید!

 

برای اطمینان از این‌که مشخصات و موقعیت جغرافیایی شما بدون اجازه شما و در پس‌زمینه به صورت مخفی به عکس‌ها اضافه نخواهد شد، بهتر است موارد زیر را چک کنید و پس از چک کردن وضعیت کلی اینستاگرام، در صورت لزوم اقدامات امنیتی لازم را به شرحی که خواهد آمد انجام دهید.

١- پروفایل خود را چک کنید

برای مرور این‌که بدانید چه تعداد از عکس‌های‌تان تگ جغرافیایی دارند  به صفحه پروفایل خود در اینستاگرام خود بروید و همان بالا زیر عکس پروفایل خود آیکون خاکستری نشانگر مکان را کلیک کنید. اگر این آیکون قابل کیلک نباشد یعنی شما در هیچ عکسی موقعیت جغرافیایی خود را تگ نزده‌اید و خوب مشکلی هم تا اینجا ندارید. اما اگر کلیک خورد، یک نقشه باز می‌شود که عکس یا عکس‌های شما روی ان  در آدرس‌های مختلف پراکنده‌اند.

٢- همه تگ‌های جغرافیایی را حذف کنید

این کار به نظر کمی پیچیده می‌آید اما قابل انجام است. ابتدا روی تب نقشه عکس‌های‌تان کلیک کنید. سپس گزینه ویرایش را در گوشه بالای سمت راست صفحه انتخاب کنید. اکنون می‌بینید که عکس روی نقشه از آبی به سبز تغییر پیدا می‌کند. برای انتخاب یک خوشه از عکس‌ها، می‌توانید صفحه را بزرگ کنید و سپس روی آیکون عکس کلیک کنید.

نکته پیچیده اینجاست. شما با یک شبکه از عکس‌های خود در یک لوکیشن خاص جغرافیایی و تنها با دو دکمه روبه‌رو هستید. گزینه‌ها Deselect All و Select All هستند. قاعدتا شما مایل به حذف تگ همه عکس‌ها هستید و این ایرادی ندارد اما نکته اینجاست که باید Deselect All را انتخاب کنید و سپس کلید Done را بزنید. اکنون یک پنجره کوچک تائیدیه بالا می‌آید که از شما می‌پرسد می‌خواهید همه تگ‌های جغرافیایی را حذف کنید؟ با کلیک تائیدیه Confirm همه تگ‌ها به یک باره حذف می‌شوند.

٣- شروع تازه بدون تگ

برای اطمینان از این‌که کارتان را درست انجام داده داده‌اید، تب نشانگر مکان جغرافیایی را دوباره در پروفایل خود چک کنید. اگر پس از کلیک کردن روی نشانگر پیامی با این مضمون بالا بیاید که هیچ پست جغرافیایی در دسترس نیست، کارتان را درست و کامل انجام داده‌اید.

در ادامه اگر از گوشی آی‌فون برای عکس گرفتن و کار با اینستاگرام استفاده می‌کنید، بهتر است قابلیت دسترسی اینستاگرام به موقعیت جغرافیایی خود را غیرفعال کنید. برای انجام این کار به قسمت تنظیمات Settings گوشی بروید، سپس روی حریم خصوصی Privacy کلیک کنید و در این صفحه روی Location Services کلیک کنید، از این‌جا روی اینستاگرام کلیک کنید و گزینه هرگز Never را تیک بزنید.

منبع: دیلی‌دات

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا