تکنولوژی و فناوریشبکه های اجتماعی

کاهش مصرف اینترنت هنگام استفاده از یوتیوب

 

بنابراین مهم است که اگر از روی گوشی ویدیوهای یوتیوب را می‌بینید، تنظیمات یوتیوب را نگاه کنید و به آن مسلط باشید. اپلیکیشن یوتیوب را که در گوشی باز کنید می‌توانید با زدن روی منوی سه نقطه‌ای آن، گزینه Settings را انتخاب کرده و بعد General را بزنید. در ‌‌نهایت گزینه limit mobile data usage را تیک بزنید. با این کار ویدیوهای سنگین‌تر و با کیفیت‌تر فقط از طریق وای فای اجرا می‌شوند و اینترنت گوشی را مصرف نمی‌کنند.

در واقع این کار مانع تماشای ویدیو‌ها نمی‌شود بلکه ویدیوهای HD فقط از طریق وای فای قابل تماشا خواهند بود (البته اگر اصلا بتوان با اینترنت گوشی ویدیوهای HD را تماشا کرد!).

حتی می‌توانید خودتان کیفیت ویدیو‌ها را پایین‌تر ببرید تا هم سرعت اجرا بالا‌تر برود و هم اینترنت کمتری مصرف شود. اما راه بهتری نیز وجود دارد. روی نام کاربری خود در یوتیوب که بزنید، می‌توانید گزینه Settings یا‌‌ همان چرخدنده را انتخاب کنید.

سپس از نوار سمت چپ روی Playback بزنید و در بخش video playback quality گزینه I have a slow connection را انتخاب کنید.

 

حالا به طور دیفالت کیفیت ویدیو‌ها کاهش پیدا می‌کند و ممکن است مصرف اینترنت برای یک ویدیو تا ⅕ نیز کاهش پیدا کند.

منبع: How-To Geek

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا