تکنولوژی و فناوریموبایل

کدام اپلیکیشن ارتباطاتی کمترین مصرف دیتا را دارد؟

هر کدام از این اپلیکیشن‌های ارتباطاتی در هنگامی که شما از ‌آ‌ن‌ها برای مکالمه رایگان استفاده می‌کنید، اینترنت شما را مصرف می‌کنند، برای جلوگیری از مصرف زیاد اینترنت‌های خانگی و همچنین اینترنت موبایل باید همیشه از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنیم که مصرف دیتای کمتری دارند، البته نکته مهم که نباید از آن غافل شویم امنیت اپلیکیشن است. بهتر است همیشه از اپلیکیشن‌های ارتباطاتی امن و کم مصرف استفاده کنیم.

 وب‌سایت "Androidauthority" در یک آزمایش، ۱۰ اپلیکیشن‌ ارتباطاتی را از نظر مصرف دیتا در هنگام برقراری تماس رایگان مقایسه کرده است. اسکایپ، وایبر، واتس‌اپ، هنگ‌اوت، تانگو، فیس‌بوک مسنجر و لاین از جمله اپلیکیشن‌های معروف ارتباطاتی در این آزمایش بودند. نتایج این آزمایش نشان داده است که اپلیکیشن‌های محبوب مصرف بالاتری دارند، زیرا به خاطر کیفیت بالایی که دارند، از پنهای باند بالاتری بهره می‌برند و مصرف دیتای بیشتری نسبت به اپلیکیشن‌های دیگر دارند.

همان‌طور که در نمودار زیر می‌بینید، اسکایپ بیشترین مصرف را دارد، و بعد از آن هم اپلیکیشن‌های محبوبی چون، واتس‌اپ، هنگ‌اوت، تانگو، و وایبر به ترتیب بیشترین مصرف دیتا را دارند. در حالی‌که اپلیکیشن‌های کاکائوتاک، فیس‌بوک مسنجر، نیم‌باز و لاین جز اپلیکیشن‌های کم مصرف هستند. ترتیب مصرف دیتا در اپلیکیشن‌های ارتباطاتی را می‌توانید در نمودار زیر ببینید.

براساس نمودار بالا، اسکایپ بیشترین مصرف اینترنت را دارد و کاربران آن باید به این نکته توجه کنند. این اپلیکیشن بیشتر از ۲.۷ برابر کم‌مصرف‌ترین اپلیکیشن، مصرف دیتا دارد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا