تکنولوژی و فناوریموبایل

کمپانی Supercell روزانه ۵ میلیون دلار از Clash Of Clans درآمد دارد

 

Clash Of Clans بازی اعتیاد آور و یکی از محبوب ترین بازی های اندروید است. بازی کلش آف کلن برای کاربران موبایل به نوعی اعتیاد تبدیل شده است.

این روزها ساختار نرم افزاری اپلیکیشن های رایگان با پرداخت درون برنامه ای و یا «فریمیوم – freemium» که پس از مدتی، از شما می خواهند تا برای ادامه ی استفاده ی از خود از سرویس، مبلغی را پرداخت نمایید، بسیار موفق بوده اند. بازی محبوب کمپانی Supercell نیز به نام Clash of Clans گواهی بر همین مسئله است.

بازی یاد شده توانسته در فروشگاه نرم افزاری Google Play به موفقیت های زیادی دست پیدا نماید و در اپ استور اپل نیز اوضاع چندان متفاوت نیست.

بازیکنان زیادی در این اپلیکیشن فرا-پلتفرمی مشغول وقت گذراندن می شوند و از طرفی برای ارتقای سطح بازی خود نیز، خرید های درون برنامه ای زیادی انجام می دهند. Clash of Clans در سال ۲۰۱۲ روانه موبایل ها شد و نمی توان صرفا از لغت «محبوب» برای وصفش استفاده کرد. بازی یاد شده توانست در مدت کمی چارت های زیادی را فتح کرده و در قله بایستد.

در پایان سال ۲۰۱۲، Clash of Clans توانست برای کمپانی Supercell درآمدی ۱۰۱ میلیون دلاری رقم زند. صرفا پس از یک سال و در انتهای سال ۲۰۱۳، درآمد به ۸۹۲ میلیون دلار رسید که در اصل ۷۹۱ میلیون دلار افزایش را نشانگر بود.

البته زمانی که میزان محبوبیت این بازی را در سراسر جهان مورد توجه قرار دهید، متوجه خواهید شد که درآمدها، منطقی بوده اند. کمپانی Supercell در ابتدای سال جاری، درآمد خود را در سال ۲۰۱۴ اعلام نمود که رقمی برابر با ۱.۸ میلیارد دلار می شد.

با نگاهی ساده تر می توان گفت که کمپانی یاد شده از بازی Clash of Clans در سال ۲۰۱۴، توانسته درآمدی ۵ میلیون دلاری در هر روز داشته باشد. هرچند بازی مذکور تنها ساخته ی کمپانی یاد شده نیست اما قطعا می توان گفت پرطرفدار و سودآورترین آنهاست. از طرف دیگر انتظار می رود در سال ۲۰۱۵ نیز این ارتقا درآمد به شکلی که قبلا نیز وجود داشته، رخ دهد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا