تکنولوژی و فناوریشبکه های اجتماعی

کنترل از راه دور منزل از طریق فیس‌بوک

فیس‌بوک در تلاش برای توسعه سرویس خود بر شرکت جدیدی که خریده است تمرکز کرده است تا با استفاده از قابلیت‌های آن پیوستگی این شبکه اجتماعی با اینترنت اشیا را افزایش دهد.

دیروز گزارش دادیم که فیس‌بوک در نظر دارد تغییراتی را در اپلیکیشن مسنجر خود ایجاد کند. اما این تمام تغییراتی نیست که در کنفرانس توسعه F8 فیس‌بوک از آن سخن رفت. فیس‌بوک در این کنفرانس همچنین از نسخه تازه کیت توسعه Parse رونمایی کرد. این کیت امکان به اشتراک گذاری داده‌های دستگاه‌هایی را که به اینترنت متصل هستند را فراهم می‌آورد.

به این ترتیب ابزارهایی همچون قفل‌های هوشمند، لامپ‌ها و سایر ابزارهای مشابه در منزل توسط اپ‌های تولید شده بر اساس کیت Parse به هم متصل شده و به اشتراک گذاری اطلاعات آن‌ها آسان می‌شود. این اطلاعات می‌توانند مستقیم به صندوق مسنجر کاربر یا خبر خوان کاربر ارسال شود.

این اطلاعات طیف گسترده‌ای از موضوعات همچون زمان باز شدن قفل در پارکینگ خانه، روشن یا خاموش شدن لامپ‌ها و یا فعال شدن حسگرهای دود و هشدار آتش سوزی در منازل را شامل می‌شود.

بنا بر اعلام شرکت Parse که به فیس‌بوک تعلق دارد، هم اکنون چندین شرکت مستقل که روی اینترنت اشیا کار می‌کنند، کار خود را بر روی استفاده از کیت توسعه این شرکت متمرکز کرده‌اند تا اپ‌های کاربردی خود را بر اساس آن تولید کنند.

تلاش فیس‌بوک برای استفاده از اینترنت اشیا در سرویس خود را باید از جنس برنامه‌های اپل از اپ HomeKit دید و آن را از جمله گامی برای عقب نماندن از اپل در حوزه‌ای دانست که فیس‌بوک در آن امکان مانور دارد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا