تکنولوژی و فناوری

گرانترین مسابقه تاریخ جهان

با آنکه فوتبال پرطرفدارترین ورزش جهان است. اما این بوکس است که پردرآمدترین ورزش جهان را به خود اختصاص داده است. دنیا بوکس در انتظار گرانترین مسابقه ورزشی تاریخ جهان است. این مسابقه در شهر لاس وگاس آمریکا بین فلوید ‌می‌ودر از آمریکا و مانی پاکیائو از فیلیپین برگزار می شود.

خاطر نشان کنیم که فلوید ‌می‌ودر پردرآمدترین ورزشکار جهان است. با 105 میلیون دلار درآمد سالیانه. اگر این مسابقه را برنده شود. که دیگر کسی توان رقابت با او را ندارد.

The most expensive sporting event in the world

گران‌ترین مسابقه بوکس تاریخ، در لاس‌وگاس آمریکا برگزار می‌شود. رقابت میان فلوید ‌می‌ودر و مانی پاکیائو که پیشبینی می‌شود ۲۵۰ میلیون دلار درآمد‌زایی کند. این مبارزه را بسیاری از کارشناسان، «مسابقه قرن» نامیده‌اند. در حالی که در تاریخ بوکس دنیا همواره مسابقه میان قهرمانان بزرگ سنگین‌وزن مانند محمد علی (کلی)، جو فریزر و جرج فورمن با استقبالی این‌گونه روبرو می‌شد، حالا این مسابقه سبک‌وزن در مرکز توجه قرار گرفته است.

می‌ودر، بوکسور ۳۸ ساله آمریکایی در ۱۹ سالی که از حضورش در بوکس حرفه‌ای می‌گذرد، در هر ۴۷ مسابقه‌اش برنده شده‌است. پاکیائو بوکسور ۳۶ ساله فیلیپینی هم ۵۷ برد، ۵ باخت و ۲ تساوی در کارنامه دارد. هر دو بوکسور، از نگاه سازمان‌های معتبر بوکس، قهرمان جهان هستند. از میان قهرمانان بزرگ سال‌های گذشته بوکس جهان، مایک تایسون پیشبینی می‌کند پاکیائو برنده این مبارزه خواهد بود ولی لنوکس لوئیس، پیشاپیش می‌ودر را برنده این رقابت می‌داند.

بلیت‌های این مسابقه از ۱۵۰۰ دلار شروع شد و تا ۲۵۰هزار دلار رسید. در حالی که سالن «مترو گلدوین مه‌یر» ۱۶ هزار و پانصد نفر ظرفیت دارد، تنها هزار بلیت برای عموم در نظر گرفته شد، که البته همه این بلیت‌ها در چند دقیقه به فروش رفت و خیلی زود قیمت‌ بلیت‌ها در بازار سیاه تا ۱۴۰هزار دلار افزایش یافت. همچنین برخلاف اکثر قریب به اتفاق مسابقات ورزشی، علاقه‌مندان برای دیدن این مبارزه، روی نمایشگرهای بزرگ در مکان‌های عمومی هم باید پول بدهند.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا