تکنولوژی و فناوری

گوگل یه قدم به جلوتر برای تبدیل شدن به یک مترجم جهانی

بزرگترین مشکل بشریت عدم توانایی در برقرار ارتباط با همدیگر است. وجود زبان ها و فرهنگ های مختلف یکی از عوامل ایجاد جنگ و ناامنی در جهان است. اگر انسان زبان همدیگر را بفهمند شاید هیچ گاه از جنگ و خونریزی خبری نباشد.یکی از مشکلات بزرگ جهان امروز عدم درک انسان از زبان همدیگر است. حتی با کمک تکنولوژی مدرن برقراری مکالمه به دو زبان مشکل است. گوگل در حال تبدیل شدن به بزرگترین مترجم جهانی است. مترجم گوگل به شما اجازه می دهد تا با شخصی دیگر صحبت کنید و مکالمه شما را ترجمه و همراه با متن و صدا ارائه دهد. چیزی که در این میان از مترجم گوگل انتظار می رود سرعت تبدیل مکالمه به زبان مورد نظر است. که در اپلیکیشن جدید گوگل نیز امکان پذیر شده است. وقتی که شما آیکن میکروفن را در اپلیکیشن جدید گوگل فشار دهید و با انتخاب دو زبان قادر به شناسایی دقیق دو زبان است. به عبارتی دیگر وقتی شما با شخص دیگری در حال صحبت کردن هستید گوگل هر دو زبان را شناسایی و مکالمه شما را به صورت متن و صدا ترجمه می کند. و بر روی صفحه موبایل نشان می دهد. یعنی شما همزمان که با کسی صحبت می کنید گوگل مکالمه شخص مقابل را برای شما به صورت متنی و صوتی همزمان ترجمه می کند. و همین طور مکالمه شما را برای طرف مقابل ….

در پروژه جدید گوگل حتی قادر است تا به سرعت عبارات و کلمات نوشته شده بر روی دیوار یا جای دیگر را هم شناسایی و تر جمه کند. شما با استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود بر نوشته ای تمرکز کرده مترجم گوگل به سرعت نوع متن و زبان آن را تشخیص داده سپس به زبان دلخواه شما ترجمه می کند. این قابلیت گوگل برای جهانگردها نیز مناسب است. این قابلیت مترجم گوگل فعلا فقط از زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، روسی، پرتغالی و اسپانیایی پشتیبانی می کند.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا