تحقیق و مقاله

۱۰ ترفند کاربردی در گوشی‌های اکسپریا Z3 سونی

 

گوشی‌های جدید اکسپریا زد 3 و اکسپریا زد 3 کامپکت پرچمداران سونی در دنیای موبایل هستند. در این مقاله قصد داریم ۱۰ ترفند جالب و کاربردی برای استفاده هر چه بهتر از این گوشی‌ها را معرفی می‌کنیم

 

۱- با Sound Equalizer بهترین خروجی صدا را داشته باشید

شنیدن موسیقی برای بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند از اهمیت زیادی برخوردار است. چه این موسیقی از طریق حافظه‌ی داخلی اجرا شود و چه از شبکه‌های اینترنتی استریم شود، در هر صورت کیفیت نهایی و آن چیزی که به گوش می‌رسد مهم است. اغلب محصولات سونی به خاطر ید طولانی این شرکت در ارائه‌ی خدمات پخش موسیقی، در این بخش یکی از بهترین‌ها بوده‌اند و امکانات و کیفیت مناسبی را ارائه داده‌اند. این مورد در گوشی‌های سری زد 3 هم دیده می‌شود. تنظیماتی به نام Sound Equalizer در این گوشی‌ها وجود دارد که به کاربر امکان تنظیمات دستی یا اتوماتیک را برای خروجی صدا می‌دهد.

تنظیمات اتوماتیک خود به چند بخش تقسیم می‌شود که آنها براساس نوع موسیقی که می‌شنوید،از قبل در نظر گرفته‌ شده‌اند. اگر به موسیقی راک گوش می‌دهید، یا به موسیقی‌های جاز و پاپ علاقه دارید، برای هر کدام از این موارد تنظیمات از پیش تعیین شده‌ای وجود دارد. با این حال، اگر از خروجی این موارد راضی نیستید، خود می‌توانید به بخش تنظیمات دستی بروید و هر تغییری که می‌خواهید اعمال کنید.

Z3 tip 1

۲- صفحه‌ی اصلی گوشی خود را به دلخواه انتخاب کنید

وقتی دکمه‌ی خانه را لمس می‌کنید، گوشی به صورت خودکار به صفحه‌ی اصلی گوشی می‌رود. شاید شما دو یا سه صفحه داشته باشید که یکی از آنها همین صفحه‌ی اصلی است که با هر بار لمس دکمه‌ی خانه، شما فقط به آنجا می‌روید. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید صفحه‌ی اصلی را به دلخواه انتخاب کنید؟ برای اینکار، انگشت خود را بر روی فضایی خالی در صفحه نگه دارید. بعد از چند لحظه، صفحه به عقب می‌رود و گزینه‌هایی جلویتان قرار می‌گیرد. در بخش بالا همانند تصویر زیر، آیکانی شبیه به خانه می‌بینید. از طریق این آیکان و لمس آن می‌توانید انتخاب کنید که چه صفحه‌ای به عنوان صفحه اصلی باشد.

Z3 tip 2

۳- روش تایپ سریع Swip

حتی با ورود گوشی‌های هوشمند، هنوز هم بیشتر ما از همان روش قدیمی تایپ و زدن انگشت بر روی حروف استفاده می‌کنیم. اما آیا بهتر نیست روشی جدیدی را یاد بگیریم تا هم تایپی راحت داشته باشیم و هم به سرعت بالاتری برسیم؟ در روش نسبتا جدیدی به نام Swipe، شما برای تایپ کلمات و حتی جملات، نیازی نیست که انگشت خود را بارها بر روی قسمت صفحه کلید بزنید. کافی است انگشت خود را بر روی اولین حرف بگذارید و در همان حالت، انگشت را روی بقیه‌ی حروف بکشید تا عبارت یا جمله‌ی دلخواه را تایپ کنید. این روش در ابتدا سخت است، اما با تمرین و استفاده‌ی مداوم از آن، به یکی از راحت‌ترین شیوه‌های تایپ برای شما بدل خواهد شد. در گوشی‌های اکسپریا زد 3، این شیوه‌ی تایپ به صورت پیش فرض وجود دارد و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

Z3 tip 3

۴- از صحت سلامت نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی مطلع شوید

آیا می‌دانستید که با یک روش ساده و بدون استفاده از هر اپلیکیشن خاص، تنها از طریق دسترسی به بخشی مخفی در گوشی می‌توانید از سلامت نرم‌افزار و سخت‌افزار دستگاه خود مطلع شوید؟ ابتدا بخش شماره‌گیر گوشی را باز کنید، سپس این شماره را وارد کنید:

* # * # 7378423 # * # *

حالا شما به یک منوی جدید دسترسی دارید که می‌توانید هر بخش از گوشی را که می‌خواهید آزمایش کنید و تنظیمات پیشرفته‌ای در آنها اعمال کنید.

Z3 tip 4

۵- تغییر و شخصی سازی آیکانهای نوار نوتیفیکیشن‌ها

بعضی اوقات نوار نوتیفیکیشن به قدری شلوغ می‌شود که برخی از عملکردها دیگر دیده نمی‌شوند و شما را کلافه می‌کند. اما نگران نباشید، می‌توانید تمامی آیکان‌هایی که در این نوار هستند را به دلخواه خود اضافه یا کم کنید یا حتی به کل بردارید. از طریق بخش Personalization (شخصی) و Status Bar icons ( آیکان‌های نوار وضعیت)، میتوانید به تمامی موارد دسترسی داشته باشید.

Z3 tip 6

۶- روشن کردن تصویر با ضربه بر روی نمایشگر

گوشی‌های هوشمند ال‌جی به داشتن قابلیت Knock On برای روشن و خاموش کردن صفحه با زدن انگشت بر روی نمایشگر مشهور هستند. اما اگر دوست دارید از یک چنین قابلیتی در گوشی اکسپریا زد 3 سونی هم استفاده کنید، نگران نباشید. در این گوشی گزینه‌ای به نام Tap to Activate وجود دارد که به وسیله‌ی آن می‌توان تنها با زدن دو ضربه انگشت بر روی صفحه، نمایشگر را روشن کرد. البته نمی‌توان برعکس این کار را انجام داد که صفحه را با این روش خاموش کرد، اما در کل این قابلیت می‌تواند مفید باشد.

۷- لمس صفحه نمایش حتی با وجود دستکش در دست

این روزها هوا سرد است و بعضی وقتها مجبور می‌شویم که از دستکش استفاده کنیم. اما چالش بزرگ ما درست همین‌ جا شروع می‌شود. صفحه‌ی لمسی گوشی فقط با لمس انگشت بدون مانع امکان پذیر است. این مشکل در گوشی‌های سری اکسپریا زد 3 رفع شده است و شما می‌توانید با فعال کردن گزینه‌ی Glove Mode یا حالت دستکش در بخش تنظیمات صفحه، حتی با دستی که دستکش دارد هم به استفاده‌ی معمول از گوشی هوشمند خود ادامه دهید.

Z3 tip 7

۸- ذره بین را روشن کنید!

شاید شما هم با گوشی اکسپریا زد 3 خود علاقه دارید تا متن‌های طولانی مطالعه کنید که فونت‌های ریزی دارند. برای اینکه بتوانید این متن‌ها را درشت‌تر ببینید و از خستگی چشمانتان جلوگیری کنید، قابلیتی به نام Magnification gestures وجود دارد که با فعال کردن آن، شما می‌توانید در هر جایی از گوشی خود با سه بار ضربه‌ی ممتد به نمایشگر، روی صفحه زوم کنید. برای حرکت به جاهای مختلف تصویر باید دو انگشت را روی نمایشگر نگه دارید و تکان دهید. این کار همچون حرکت ذره‌ بین برای بزرگنمایی است. اگر هنوز از اندازه‌ی زوم راضی نیستید، دو انگشت خود را بر روی صفحه قرار دهید و از هم فاصله دهید تا بیشتر زوم کنید.

Z3 tip 8

۹- تنظیم نور سفید

تنظیم رنگ صفحه و سفیدی تصویر که رنگ‌ها را از یکدیگر تمیز می‌کند، از اهمیت خاصی برخوردار است. اگرچه همیشه تنظیمات در بهترین شرایط ممکن است، اما شاید برای برخی به نظر خوب نباشد. با رفتن به قسمت Display و White Balance، می‌توانید به شکل دستی تنظیمات دلخواه را اعمال کنید و هر طیف رنگی را به دلخواه تغییر دهید.

Z3 tip 9

۱۰- تنظیم حساسیت میکروفون

یکی از مواردی که در گوشی‌های سری اکسپریا زد 3 می‌تواند کاربردی باشد، تنظیم حساسیت میکروفون برای ضبط صدا در هر محیطی است. با استفاده از بخش Mic sensitivity، شما به چهار گزینه دسترسی پیدا می‌کنید. اگر گزینه‌ی Auto را انتخاب کنید، خود گوشی بسته به محیطی که در آن قرار دارید، میزان حساسیت میکروفون را تنظیم می‌کند. البته بخش خودکار آنطور که باید و شاید میکروفون را تنظیم نمی‌کند و به خاطر همین، سه گزینه‌ی دیگر را پیش روی خود داریم. اگر به کنسرت رفته‌اید یا در جایی خیلی شلوغ هستید که مایلید تا صدایی واضح ضبط کنید، پایین‌ترین میزان حساسیت میکروفون را که از طریق گزینه‌ی Low به دست می‌آید انتخاب کنید. برای محیط‌های کم صداتر مانند مهمانی‌های خانگی یا دسته جمعی، می‌توانید گزینه‌ی medium را انتخاب کنید. برای ضبط صدا در محیط کاملا ساکت نیاز داریم تا حساسیت میکروفون را افزایش دهیم و گزینه‌ی High را انتخاب کنیم. این دسترسی برای تنظیم حساسیت میکروفون کمک شایانی به ضبط بهترین صدا با استفاده از گوشی هوشمند می‌کند.

Z3 tip 10

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا