تکنولوژی و فناوریشبکه های اجتماعی

۵ نکته درباره واتس اَپ که همین حالا باید تغییر دهید

این روزها کمتر گوشی هوشمندی را می توان یافت که واتس یا دیگر برنامه های چت و پیام رسانی مثل وایبر, لاین, اسنپ چت و …بر روی آن نصب نباشد.

تنظیمات مختلفی در واتس اپ وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به نفع خود و حریم خصوصی و امنیتتان تغییر دهید. از مخفی کردن حالت last seen تا شخصی‌تر کردن نوتیفیکیشن‌ها در iOS را در این مطلب توضیح خواهیم داد.

۱. گزینه incoming media

واتس اپ به طور دیفالت تمام عکس‌ها و ویدیوهایی که دریافت می‌کنید را در گوشی شما ذخیره می‌کند. اگرچه همه دوست داریم عکس‌ها و ویدیو‌ها را در داخل واتس اپ ببینیم اما کسی علاقه‌ای ندارد تا حافظه گوشی به سرعت پر شود و سرعت گوشی افت کند.

به Settings بروید و بعد از انتخاب Chat Settings گزینه Save Incoming media را خاموش کنید.

۲. پیش نمایش مسیج‌ها را خاموش کنید

واتس اپ پیش نمایش مسیج‌ها را در قالب یک نوتیفیکیشن نمایش می‌دهد و خیلی‌ها دوست ندارند دیگران بتوانند حتی اتفاقی این پیش نمایش‌ها را بخوانند. بنابراین باید آن را غیرفعال کرد.

به Settings رفته و بعد از انتخاب Notifications گزینه Show Preview را خاموش کنید. حالا دیگر متن در پیش نمایش نشان داده نمی‌شود.

۳. مکان جغرافیایی شما

واتس اپ این امکان را به شما می‌دهد که مکان جغرافیایی خود را برای دیگان بفرستید. این کار می‌تواند در مواقعی شما را به خطر بیندازد یا برخی اوقات دوستانتان را از مکان شما مطلع کند.

در چت، روی آیکون فلش که بزنید و بعد Share Location، این ویژگی را فعال کرده‌اید. اما اگر این کار‌ها را نکنید، مکان شما با کسی شیر نمی‌شود.

۴. last seen را خفی کنید

واتس اپ به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا وضعیت last seen شما را ببینند. برای تغییر آن، به Settings رفته و بعد Account> Privacy> Last Seen را طی کنید. اینجا شما می‌توانید کاری کنید که فقط کانتکت‌هایتان بتوانند آخرین زمان استفاده شما از اپ را بفهمند یا اینکه هیچ کس چیزی نفهمد. اما این را هم بدانید که طبیعتا شما هم نمی‌توانید وضعیت دیگران را ببینید.

۵. بک آپ اتوماتیک

واتس اپ می‌تواند از تمام چت‌های شما نسخه پشتیبان بگیرد. برای این کار مسیر Settings> Chat Settings> Chat Backup را طی کنید و در ‌‌نهایت گزینه Auto Backup را بزنید.

 

منبع: مش بل

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا